הרב המקובל שמעון דהן דהאן שליט"א HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

עבור תרומות לעמותת זוהר הרקיע:

תרומה לעמותת זוהר ההרקיע

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita
הרב שמעון דהן (דהאן) שליט"א

יום רביעי, 13 באוקטובר 2010

פרשת לֵךְ לְךָ - התשע"א - LECH LECHA

Views
bs'd


LISTEN : http://itbananas.com/blog_heb/wp-content/uploads/2008/01/music.gif
פרשת לֵךְ לְךָ ^^^ - התשע"א - להאזנה
להורדה לחץ כאן

קובץ האזנה בפורמט WMA

בס"ד

משעורו של הרב שמעון דהן שליט"א לפרשת לך לך התשע"א

עשרה דורות אחרי אדם נולד נח . עשרה דורות אחרי נח נולד אברהם . פרשת לך לך, בהמשך לפרשיות בראשית ונח, גם היא ככל פתיחת עשור מסמלת תאריך חיוני חדש לתיקון האנושות .

"ויאמר ה' אל אברהם לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך והיה ברכה" .

על אברהם , למעט השתלשלות לידתו מתרח, אין הקדמות בתורה . במדרשים יש למכביר . ההיכרות עם אברהם נעשית בפגישתנו עמו בפסוק "ויאמר ה' אל אברם".

אברם מגיע לארץ, ויהי רעב בארץ. וירד למצרים שם מבקש משרי אשתו שתתראה כאחותו "למען יטב לי בעבורך" ואכן כאחיה קיבל מתנות לרוב . גם לאחר שנודע שהוא בעלה לא תבעו המצרים המתנות שניתנו לו קודם אלא הוסיפו לו ושילחום. משמע, ההטבה הגדולה אכן היתה בזכות שרה וכן רמז למעשה אבות סימן לבנים.

מי הוא אברהם , מי הם שרי , לוט ודמשק אליעזר ?

מהולדת אברהם עד סוף האלף הששית – הוא קצובת זמן תיקון הדיבור למול דיבורו של הנחש שדיבר לשון הרע על הקב"ה .

אברם הוא אבר "ם" סוד האות מ' החסרה לשי"ח (שם חם ויפת) כדי שתהיה משיח. כנען , לדאבון, תפס את מקום המ"ם הזאת אשר אותה בא לברר אברהם. ה"ם" הסגורה היא סוד הרחם ממנה יוולד הגואל – גאולה – גימט. אדם = 45, סוד אברהם – אבר מ"ה (45) לאחר שיסיר את הערלה.

תרח, אבי אברהם נחור והרן , הוא סוד הריח, החוטם. מובא בזוה"ק שיש שבעה מיני ארצות : ארץ אדמה ארקא גיא ציה נשיה תבל, והן שבעה מדורים של גיהנם. באחת הארצות הללו ישנם אנשים קטנים מחוסרי שלמות עם שני נקבים בפניהם אך ללא חטם. "אדמה" , נחשבת מדרגה טובה יותר מ"ארץ" עפ"י שאמר קין להקב"ה "הן גרשת אותי היום מן האדמה .... ויצא קין מלפני ה' וישב בארץ נוד קדמת עדן". אומר רש"י: נוד, ארץ שכל הגולים נדים לשם . גם אביו גלה לנוד כשגורש מג"ע. עוד, שכל מקום שהיה הולך היתה הארץ נדה , מזדעזעת תחתיו והבריות היו אומרים סורו ממנו שרצח את אחיו. מכאן, שהארץ חשוכה בהשוואה לאדמה והברור נעשה בארץ . תבל הוא עולם מתוקן יותר ככתוב בתהלים ס"ז ה' "ישפוט תבל בצדק ועמים במישרים" ,ובתהלים כ"ד א' "לדוד מזמור ל-ה' הארץ ומלואה, תבל ויושבי בה". וזה שנאמר: "לה' ה ארץ ומלואה" - הוא כלל כדור הארץ. " תבל ויושבי בה" - הוא החלק המיושב.

השפיטה בצדק של יושבי תבל (אסונות טבע וכו' ר"ל) הוא בעבורם מיתוק דין. התי"ו של תבל בנויה מארבעה יודי"ן X 10 (לכן מניינה 400), ו"בל" הן ל"ב נתיבות חכמה.

אנו נדרשים לתקן החטם שפרושו חיים. המשיח נקרא בעל החטם. מדרגה , אשר הוא עצמו ישלוט בריח. מסימניו של מלך המשיח: מורח ודאין מריח ודן, ככתוב (ישעיה יא, ג): "והריחו ביראת ה' ולא למראה עיניו ישפוט ולא למשמע אזניו יוכיח".בגמרא (סנהדרין צג, ב) מסופר, כי בר כוזיבא אמר להם לחכמים: אני משיח! אמרו לו: במשיח כתוב: "והריחו ביראת ה' ולא למראה עיניו ישפוט", דהיינו שמריח ודן; נראה אם אתה מריח ודן. כיון שראו שאינו מריח ודן – הרגוהו.

האזנים הולידו את החטם, החטם מוליד את הפה . העינים לא קשורים לכלי הנפרד של אח"פ אוזן חטם פה . הפה הוא יצירת המ"ם המורכז משני וי"ו וי"ו –שעולים כל אחד כ"ב כ"ב = 44 = דם , תחילת אותיות דמ שק אליעזר , סוד הטיפה היוצאת מן המוחין ואברהם צריך לתקן.

הפה – אל – גימט. 31 "וחסד אל כל היום" , 31 X 8 = 248 = רמ"ח .

יצחק = 208 = העולה כ"ו X 8 = 208 ומשמעו תיקון הדיבור ע"י הצחוק . תינוק בראשית שנתו שמח וצוחק תדיר. הצחוק הוא השלב הקודם לדיבור על מנת להוליד את המוח ולגרום לגוף שיבין . - אומר המגיד ממזריטש: שלושה דברים יש ללמוד מתינוק : שמח, ואינו זקוק לשום מניע. אינו ישב בטל אפילו רגע. מה שחסר לו יודע לבקש בתוקף. במח ישנה בריכה המייצרת נוזלים באופן שכל טיפה שיורדת יוצקתלגוף חיות . הצחוק מוליד חיים שנאמר הצחוק יפה לבריאות . אדם עצוב, בדכאון – כל גופו חולה. יש לשמחו ולהצחיקו ויבריא. הצחוק מוליד טיפות מהמח אך קודם צריך להתפשט בגרון = 259 עם הכולל = 260 = עשר הוויות, כלומר : שמונה ההוויות (26X8=208 ) משם יצחק – נעשים עשר הוויות !.

המח הוא תרכיז חכמה הצבורה בגולגולתנו וכדי לגרום לתרכיז להתפשט המח זקוק לתוספת מים . מים נקראים חסדים. לראיה, אדם אינו מסוגל לשתות תרכיז סירופ של משקה אלא חייב למהלו במים . זהו סוד "תבל" , תבלין, שהוא מתובל בדברים לרוב . כן תיבול המאכלים צריכים מידה נאותה לא יותר מדי ולא פחות מדי .

כאמור במח תרכיז האור . כשיש אור בלא כלי , האור הופך להיות ארור, ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיו . מהי קללה ? אור מרובה ללא כלי. גם מחשבה שאינה יוצאת לפועל בדיבור או מעשה – לכשעצמה היא קללה , בחזקת חשכה, עצבות . יש להשיח המחשבה כפי שהובא בשבוע שעבר "דאגה בלב איש ישיחנה ודבר טוב ישמחנה" משלי י"ב כ"ה. כל שפע שלא בא לידי מימוש – הוא קללה . לדוגמא ממון רב שלא נעשה בו שימוש.

כאשר הקב"ה אמר לאברהם "היה ברכה" פרוש , היה כלי לאור !

לא בכדי נאמר שהברכה בבית תלויה באשה מאחר והיא כלי היכול להחזיק השפע. (נקבה/ נוקבא / נקב ).

הנחש דיבר לשה"ר על הקב"ה כאשר אמר לחוה : לא מות תמותון אלא והייתם כאלהים יודעי טו"ר , כאומר , לא ! ה' משקר לכם ! ובעקבות זאת חטאו האדם וחוה. השקר הזה שבר את הכלים של הי"ת . בעת ההיא הכלים היו דומים לאור כמו "תוצא הארץ עץ פרי עושה פרי" , שטעם העץ יהיה כטעם הפרי. אך האדמה לא עשתה רצון ה' ולכן אמר לאדם אחר החטא : ארורה האדמה בעבורך בעצבון תאכלנה כל ימי חייך , קוץ ודרדר תצמיח לך – מפאת מצבך שהינך אור ללא כלי .

כזו היתה אזהרת ה' לאדם וחוה קודם האכילה "פן תמותון" – שפרושו , הכלים שלכם ישברו והאור יתפזר ויחזור לשורשו בסוד – נחור - נח האור , הוא בנו של תרח .

כאשר אדם כועס אור הדיבור נסתלק ממנו ואז ניחר גרונו . הדם עולה לראשו ומחממו זהו סוד דמשק אליעזר , גילגולו של כנען שבא להמצא במחיצת אברהם כדי שיחנכו ויבררו , שיהא דולה ומשקה על ידו. דמשק הוא סוד הטיפה המקולקלת של כנען שבאה להתקן . סיום תיקונה המוצלח יעשה כאשר אליעזר ילך להביא את רבקה להיות אשת איש ליצחק. ואכן בפגישה עם אחיה לבן – אמר לאליעזר "בא ברוך ה'" אומר רש"י שמארור הפך להיות ברוך – כי בעשייתו זו קיבל כלי . כנען פגם בפריה ורביה כאשר סרס את נח , כרת ה"מ" מלהוולד אצל נח שיהא משי"ח. עתה בתקוות הזיווג של יצחק ורבקה, שתהא פריה ורביה חדשה, יתוקן פגמו ולכן שמו אליעזר אלי זרע , כזרע שטומנין באדמה ומצמיח ברכה .

דמ –שק , "שק" – המה לבושי הקלי' אותם צריך לבער ע"י הקטרת שנאמר "בד בבד יהיה" . אותיות ש' ק' ב א"ת –ב"ש הינם שק ונבררו לבד. ש' ק' הם מאותיות השקר שאותם צריכים לברר מאחר ובראשיתם היו אצל הנחש הוא כנען, אותיות עכן- נחש בארמית . זהו הנחש עכן (כנען) שרצה שלא תהיה פריה ורביה בעולם . כיצד אנו יודעים זאת? מחוה שילדה את קין מזהמת הנחש וקם להרוג הבל אחיו. משימתו של הנחש כמעט צלחה . רצה למנוע שגשוג ההולדה בעולם ועי"כ לשלוט על כל הבריאה שברא ה'. כל פחדו היה מן הנשמות העתידיות שיוולדו וישלטו הם בחומר ולו לא יהיה מקום.

בואנו לעולם הוא בסוד אברהם . בהיותינו כנשמה בעולמות העליונים, שם אין דיבור ושמיעה רק ראיה. עם זאת , כאשר הנשמה באה אל העוה"ז היא באה כדי לדבר ולכן דבר ראשון כשתינוק נולד הוא משמח את הוריו ע"י צחוקו, אכילתו. כל שעושה בפיו משמח את הוריו וכשהוא מתחיל לדבר ומגעגע , ודאי וודאי . כן היא שמחתו י"ת לעין ערוך כאשר באים "תינוקות חדשים" ומתחילים לגרוס זוהר או לימוד אחר אפילו לא מבינים .

אומר שלמה המלך ע"ה "כל עמל האדם לפיהו" האדם לעמל יולד - לעמול על סוד הדיבור , למען , עמל – נ , שבדיבוריו ורחשיו יגיע לבינה לנו"ן ע"י והגית בו יומם ולילה , לעשות פו"ר במוחין . אדם כשמדבר דיבורי תורה וטעם הוא יוצר כלי והמח מפיק אור , אור הדעת. וכל זה יוצא מהבל פיו , הבל הבלים אמר קהלת היא סוד נשימה ונשימה – הנשמה !

חרש שוטה וקטן – אין בהם דעת , כי אין להם כלי הדיבור .

זוהי תכלית הולדת אברהם : להביא לידיעת העולם את בורא העולם ע"י הדיבור !

מרגע שאברהם החל לדבר בגיל 3 נתגלה אליו ה' ולכן לקח את אשתו שרי סוד ה-שיר , התכלית, ללכת אתה אל הארץ. אברהם הוא סוד "האמר" האותיות המופיעות בשמו . אך לפני כן חייב לבוא יצחק . כי הסדר הוא צחוק, אמר, ולבסוף שיר. אדם שמח מדבר הרבה . העצוב שותק.

אברהם חסד, סוד האיבר הימני של האדה"ר, דרועא ימינה. יצחק גבורה סוד דרועא שמאלה . יעקב תפארת, קו אמצעי. התיקון החל אצל אברהם , עבור דרך יצחק והגיע אל יעקב - ישראל – שיר אל . יעקב הוא שגרם לחבר את אברהם ושרי - אומר ושיר . יעקב אך מביא את בניו למצרים לעשות להם שם ברור, הפרדה מן קלי' דיבור הנחש הדבק תמיד, ולאחריו יצאו למדבר / דיבור ויכלו לקבל התורה סוד יופי – אל , יפוי הפה . יופי – אל הוא המלאך שר התורה המגלה סודות התורה באם יש יופי-חסד.

"הכל ס"ג יחדיו" , הבריאה נשתלשלה מס"ג ספירת הבינה. אברהם אבינו רצה להגיע אל החכמה כי רק החכמה גורמת לדיבור. לא בכדי אמר לשרי "אמרי נא אחותי את למען יטב לי בעבורך וחייתה נפשי בגללך". שרי היתה במדרגה גבוהה יותר מאברהם . שמה גם היה יסכה , שסכה ברוח הקודש . אכן היתה אחותו של אברהם מצד אביו. מי היא אם כן החכמה ? "אמור לחכמה אחותי את " משלי ז' ד' פרוש : החכמה שהאדם לומד מאחרים היא כאחות לו . עליו להיות בקיא בחכמה כפי שבטוח באחותו שהיא אחותו . אח ואחות מביאים את סוד החכמה לעולם .

כדי להוליד את הדיבור, החכמה כאמור , נצרכת לכלי , לבינה . אברהם נקרא עפ"י החכמה אב . אברהם רצה להגיע אל החכמה העליונה – ואז חייתה נפשי בגללך כי החכמה תחיה את בעליה . כשלאדם יש חכמה יש לו חיים.

יש להתפלא על האנושות כולה ובפרט על עם ישראל , שאמר

הקב"ה "כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים" ס' דברים ד' –ו'. וכי מה יביא לעם ישראל חיים ? סוד החיים הוא עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר משלי ג'. כי התורה היא הדיבור של הי"ת בעצמו ! אנכ"י ה' אלהיך ! אנכ"י – אנא נפשי כתבית יהבית . ה' נתן כל עצמותו באותיות התורה . כאשר אדם קורא בתורה "רפאות תהיה לשרך ושיקוי לעצמותיך " משלי ג' ח' . רפואה לשרך – למוחך ! כאשר מועטרים רפואות למח הוא מתחבר בצנורות / רצונות לנשמה והיא מאירה ומרפאה לכל מקומות החולי בגוף ללא שנצטרך לתרופה כלשהי בחינת כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך. אם אדם מתחבר להי"ת בדיבור לימוד ותפלה - מביא מזור לכל חולי עמו ישראל, הוא תיקון הרפ"ח ניצוצות , תיקון העולם כנגד השקר והכזב של לשה"ר של הנחש . נ – חש , הוא המוליד בנו חושים לרצונות ותאוות אך אנו נסור מהם ונעשה אך טוב במיוחד במה שקשור לערלת הפה , הסרת הדיבורים הלא טובים.

נטילת ידים , טבילה במקוה מפרידים הקלי' אך לא מנתקים אותם סופית כמו בשבת שהיא מתעלה ונפרדת מהם לחלוטין . שבת אותיות תשב (שין בחולם), שבת שם ה' . כל השומר שבת מחללו , מלעשותה חולין , חלל, אפילו עבד עבודה זרה כדור אנוש - מוחלין לו. המחלל שבת גורם ל "ורגליה יורדות מוות".

האדה"ר בחטאו, גרם שבגינו שבת ה' ממלאכתו ולא ברא דבר נוסף. הקב"ה תכנן שהאדם יזומן לעוה"ב ויושלם הכל לעונג נצח נצחים. בעצם היותינו חווים את יום השבת , הקב"ה מטעים אותנו בחלק זעיר מהטעם הגנוז המצפה לנו .

בשבועות האחרונים טווינו קו על דרך פרשיות בראשית נח ולך לך לחשוף את סוד משיח צדקנו ע"י הדיבור השלם שהוא משרה שלמות ומיזוג בין ההפכים , אחוה ורעות בין אדם לחברו בין איש לאשתו בין ממשלה לעם ואחדות שישרור השלום האלוקי בכל.

להבדיל נאמר וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ (שמות בא י"ח י"ז) שהוא סוד הקלי' ורמז הוא לנו לתקנה . לא בכדי נאמר על אדם כועס שהוא נובח ככלב ואינו תנין או סוס למשל . כל"ב גימט. ב"ן = שתי הוויות = אליהו , שיבוא לבשר התיקון לעולם כאשר דיבורנו יתעלה .

המשיח אינו אדם אלא אור רוחני שירד עלינו ויגרום לנו לדיבור והתנהגות נאותה כיאה וכראוי לגאולה שלמה כולל תיקון העוונות - אם יאדימו חטאיכם כשני, כשלג ילבינו.

האדם לא יזדקק למכשיר טלפון לדבר עם רעהו , עצם הארת המחשבה תיצור קשר ביניהם . הדיבור יתהפך לכלי אמיתי של אור .

רואים כיום שהעסק הכי משתלם בעולם הוא הטלפון . הכל דיבורים. אך הזמן הנוכחי זועק לתיקון והשלמת הדיבור לאלתר. די ללשה"ר ודיבור שאינו יפה . כפי שהתורה נוקטת -בהמה לא טהורה- מפני הביטוי בהמה טמאה. כדאית היא תוספת המילים .

אחד מסימני העקבתא דמשיחא : "הפרוטה תכלה מן הכיס" . האוזן היא כיס השמיעה שכיום כלתה ממנה הפרטיות ע"י ריבוי הדיבורים בכל אתר. טוב יעשה מי שמבין פחיתות המדרגה הזו וימנע מדיבור קולני בפרהסיה, אשריו ואשרי חלקו. או אז יפעל הדיבור הנכון ונגיע אל התכלית , אל השיר , למשה , באותיות משה מ"ה – ספירת התפארת , החטם, הבא לתקן את הב"ן – מלכות פה שאותיותיה נפלו לאדמה ונשברו ואשר אותם אנו צריכים לתקן.

כל חיותינו בא מן האדמה החל ממזון וכלה בלבוש . החרישה, עדירה, זריעה, ניכוש , אין סוף פעולות לשידוד וברור האדמה המצמיחה לנו את חיותינו ובנוסף הברור ע"י הברכות על המאכלים. האדם הוא חלק מן האדמה אדם- ה , הה"א שהוספה לאברהם , היא הה"א המולידה כפי שאמר יוסף הצדיק , ה"א לכם זרע . ברגע שבשמות האמהות היה ה"א יכלו להוליד, לאה בלהה זילפה . אותה ה"א נחרבה ונתקלקה והפכה לדלה ועניה, נתפרדו הדל"ת והיו"ד . יש להשיבן ע"י תיקון הדיבור שיגרום לאהבה אחוה ורעות כדוד ויהונתן .

יה"ר שהמוחין שלנו יגלו אורות חדשים ע"י דיבורים של שמחה ברכה רפואה וישועה והשפעה לזולת , להחיות משיח צדקנו בב"א או"א !

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלהים !

יום רביעי, 6 באוקטובר 2010

פרשת נח - התשע"א - NOACH

Views
bs'd


LISTEN :http://itbananas.com/blog_heb/wp-content/uploads/2008/01/music.gif
פרשת נח ^^^ - התשע"א - להאזנה
להורדה לחץ כאן

קובץ האזנה בפורמט WMA

בס"ד

משיעורו של הרב שמעון דהן שליט"א

לפרשת בראשית – נח תשע"א

"בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ והארץ היתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום ורוח אלהים מרחפת על פני המים ויאמר אלהים יהי אור ויהי אור". אומר רח"ו שעלה ברצונו ית' לברוא עולם ומיד נברא כמותו, עולם הכולל הכל בכל מכל כל , כטיפת זרע המכילה בפוטנציאל את כל אברי האדם ושכלו. התוהו ובוהו הכיל גם הוא כל התכנים האפשריים של העולם. בהמשך נעשתה מלאכת הבריאה של הקב"ה ע"י ההבדלה וממנה מוסר עבודה לנו, בני האדם.

אצלנו , הליכי הבניה נעשים מן המסד (יסוד) עד הטפחות (גג) , - אך אצל הקב"ה נבראו שמים תחילה והארץ אח"כ . הקב"ה מילא וקישט עולמו כבכל הפריטים הנצרכים לשמש בית רגיל עלי אדמות. בית הזקוק למים, אור, צמחיה, בע"ח וכמובן בעל בית לפקוד על כל המורכבות הזו , היינו, האדה"ר שהתמנה על מעשה המרכבה ככתוב "לעבדה ולשמרה" ולתת דו"ח לאדון עולם .

הנחש, כישות עצמאית קינא בבעלותם של האדם וחוה והביא להחטאתם דבר שגרם לשבירת וערבוב הסדר שה' תיקן במאמרותיו.

ההתדרדרות העקבית של בנ"א הלכה והתעצמה כמובא בזוה"ק כאשה המחציפה כלפי מעלה שאין לה בושה מרוב חטאיה . התחרט ה' על שברא העולם "כי ניחמתי כי עשיתים" בראשית ו' ז' . עם זאת התגלה נח שמצא חן בעיני ה' . אומר רבי חייא בזוה"ק : שלש מאות שנה התריע נח על מעשיהם של דור המבול וכששלם הזמן שהמתין להם הי"ת אבדו מן העולם . משמע, נח פייס את ה' ובכך איפשר קיום עולם חדש שיתקיים על ידו . כאשר כתוב ונהר יוצא מעדן ויפרד לארבע ראשים – רבים ועמוקים הפרושים עפ"י הקבלה אך גם ישירים לענין הנהר היוצא מהיסוד ומביא תולדות . נח איש צדיק תמים היה בדורותיו , תמים שהיה גם מהול, והוא היסוד שבא אל התיבה (נוקבא, מלכות) להחיות העולם מחדש.

במטוטא, מעשה הבריאה הראשוני "נכשל" משום שהיה עפ"י מדת הדין, אלהים , ספירת הבינה. ספירת הבינה השמינית – שמנה ממטה בסוד הנשמה .

הזוה"ק : המבול בא לעולם על הכחשת סדר ההשתלשלות וההפרדה מסדרי העולם שה' קבע . "ויאמר ה' לנח קץ כל בשר בא לפני כי מלאה הארץ חמס מפניהם והנני משחיתם את הארץ" נח ו' י"ג.

קץ, הינו מלאך כשח"ו מגדישים הסאה לא עוזר ליתן לו שוחד שימנע קטרוגו ואז ההלשנה שלו תוספת .

ישנם שני קיצים . "קץ" בחינת סוף, קץ הימין וקץ שם לחושך במובן קץ כל בשר, מפאת שהרשעים מגרים ומושכים אותו להתעורר במעשיהם הנלוזים, אז מקבל רשות מה' לקחת נשמתם .

הגמרא במסכת סנהדרין : כופר בא אל הרב ושאלו מדוע המשיח המובטח לגאול העולם אינו מגיע ? השיב הרב בסיפור : פעם נפגשו עטלף ותרנגול והתווכחו ביניהם , אמר התרנגול האור שברא הי"ת בראו בשבילי ככתוב הנותן לשכוי בינה להבחין בין יום ובין לילה. אני הוא המבחין באור אבל אתה העטלף אין לך עינים, חי במאורות חשוכות , למה לך אור ?

עטלף בגימט. ק"ץ = 190 . "קץ שם לחושך" איוב כ"ח . לעולם ניתן זמן כמה שנים ישרור באפלה. אצל יוסף שישב בבית האסורים "ויהי מקץ שנתיים ימים" – כיוון שהגיע הקץ חלם פרעה החלום ויצא לפותרו.

יש חושך רגיל אשר נר יכול להאירו ויש חושך מעובה עד כדי "וימש חושך" שתפס המצרים וכלאם בתנועה בה היו מצויים. ר"ל, גם רשעים בגיהנם שוהים בחושך דומה. למעשה, שיחת התרנגול והעטלף מקבילה לשיחת הכופר והרב שמבחינת הכופר / העטלף אינו נצרך כלל לאור ורק לצורך הקטרוג פנה אל הרב .

הקב"ה שברא את האור, בראו לכבוד הנשמה היפה ביותר הלוא היא נשמת המשיח .

נח הוליד את שם חם ויפת ר"ת שי"ח - קו ימין קו שמאל ואמצע - והיה צריך להוליד בן רביעי - הנקודה הפנימית - להשלים למשי"ח אך חם , צד השמאל סיכל זאת.

מובא בזוה"ק שנח בנה מחדש את מזבחו של האדה"ר שהשחיתו דור המבול והקריב עולה לה' כאשר יצא מהתיבה . אח"כ נטע "כרם" , כלומר עשה תהליך חוזר כפי שעשה האדה"ר עת שרצה לדעת איך לתקן את העולם ולא עלה בידו לכן כתוב וישכר ויתגל , פרוש השתכר מהאור העצום אחר שגילה פירצה ניסתרת של השכינה בעולם בדומה על מה שנאמר על נדב ואביהו ששתו כביכול יין . לראות נסתרות נקרא יין . נכנס יין יצא סוד .

חם אבי כנען שגם רצה לחזות בנסתר הזה , כיוון שמייצג את קו השמאל פרש לחומרה , סרס, גדע כביכול את החזיון הזה וגרם שלא יוכל נח להוליד יותר. רש"י אומר שבניו התקנאו מה האדה"ר ילד שלושה בנים, אף נח צריך להסתפק בשלושה . על מעשהו זה קולל בנו של חם כלומר שכל יוצאי חלציו ילקו , ארור כנען עבד עבדים לאחיו יהיה ונאמר בירמיהו ב' "גם אם תכבסי בנתר ותרבי לך בורית נכתם עוונך לפני" . הצאצא הארור , סוד הנחש, נטל והשתלט על תפקיד "המשיח" לשון משוחח , לימי חלדנו אלו.

כתוב במשלי י"ב כ"ה :"דאגה בלב איש ישיחנה ודבר טוב ישמחנה", ישיח מדעתו הדאגה ע"י שיעסוק בתורה והיא תשמחו או ישיח בפני אחרים כי עצם הדיבור מפוגג הבעיה .

אנו חיים בפועל את המשיח בהיותינו בני אדם , דרגת מדבר, ע"י שאנו משוחחים זה עם זה.

לאחרונה גילו מדענים את "הגן היהודי" הידוע גם כג'ניוס היהודי זה מכבר , נוסף על הימצאות הכרומוזום היתר אצל הכהנים. אין ספק שבקרוב יאובחנו זיהויים של י"ב השבטים גם כן. אומרת הגמרא שהמשיח יצביע ויחשוף את עם ישראל לשבטיו כך שנחיה את מהות הנשמה היפהפיה נשמת המשיח אשר לשמה ולכבודה ברא ה' את העולם .

מתי זה יתרחש? כאשר האדם ידבר דיבורים אמיתיים מחכמת התורה. כידוע התורה כיום אינה כסדר אלא אסופת אותיות כפי שהיתה בתוהו ובוהו . יבוא המשיח וישנה את כל הצרופים הנוכחיים ויגלה שלעם ישראל אין כל עוון .

דיבור שאינו כתקנו עושה קץ למחשבה , מחשיכה ! קשים הרהוריו של אדם יותר מעבירה מדוע ? כי המחשבות , הדמיונות , הדאגות נעצרים במח כמצבור חשוך ורעיל הגורמים לתחושות והרגשות לא טובים עד כדי חולי הגוף. ברגע שאדם מדבר - שם קץ לחושך . הדיבור , אם , דאגה בלב איש ישיחנה – או דיבור המאיר בתורה , מבהיר ומנקה מידית את עכירות המחשבה . זהו סוד משיח – סוד השיחה.

בוא אל התיבה . התיבה היא מילה . צהר תעשה לתיבה . כשאתה תדבר יאירו דבריך את המחשבה להפיק עוד ועוד דיבורים טובים. דיבורי סרק או דיבורי הבאי הן אוצר דהחושך האמור לעיל.

מידות התיבה מלמדות גם הן על שיח הלשון: גובה 30 אמה = ל, אורכה 300 אמה = ש, רוחבה 50 אמה = נ . הפתח לתיבה = ו - יחד אותיות ל ש ו ן ! לשון , עולה בגימט. דוד בן ישי, שכינה, שפה, משיח (ל' בגימט. קטנה עם הכולל) . תכלית בניית התיבה הינה העתיד המשיחי הצפון להיגלות !!!!

מה פשר ההסתרה בבריאת האדם ? נחזור ונתבונן שוב בפ' בראשית. אלהים , ברא 5 בני אדם . א. ויאמר אלהים , המלה ויאמר הוא אדם מעולם האצילות , כן מובא בתום הבריאה "והאדם אין לעבוד את האדמה" . אין – סוד הכתר. ב. ויברא אלהים - אדם מעולם הבריאה. ג. וייצר ה' אלהים – אדם מעולם היצירה . ד. ויפח באפיו נשמת חיים – עולם העשיה , עשיה שעשה אלהים באדם . כל חמשת הדרגות הנ"ל היו באדם כאחת ומרוב הדר גאונו חשבוהו בעה"ח לאלהים. ככתוב בצלם אלהים ברא אותו , בראשית א' כ"ז.

על מרע"ה נאמר איש האלהים , מתי ? כאשר היו מאוחדים בו כל חמשת החלקים . בשבת בתפילת שמ"ע , נאמר, ישמח משה במתנת חלקו כליל תפארת נתת לו . בזמן שחטאו בעגל אמר לו הקב"ה לך רד כי שיחת עמך , שירד מדרגת הבינה , אך כל שבת מקבלו חזרה. הוא האדם השלם בחמש דרגות הנרנח"י , כן הוא האדם שברא הקב"ה.

בן האדם קשור בעיקר עם הגוף הנפש והרוח . נשמה וחיה ר"ת נ"ח הינם בחינת מקיפים הממתינים להתעלותינו אליהם ואינם ברי חטא. הגוף הנפש והרוח הם הבאים כל פעם מחדש בסוד הגלגול להיתקן.

כשהנחש ראה את האדם ברוא כאלהים קינא לו ובעצם הליכתו הפתלתלה הוא מנסה "וירטואלית" להפרידו מחמשת חלקיו.

אכן ביומיום האדם נוהג בריבוי פנים . הנהגה נפרדת לבית , לעבודה , לביכ"נ או שמחה . אין יותר מהאשה שמכירה את פני בעלה הרבים , המסוגל לחזור מביכ"נ ולנהוג שררה בבית - גם זהו אחד מפרצופיו... וכל זה למה ? כי הקלי' דבקות בו כמו שאמרה חוה לה' ששאלה "מה זאת עשית" ? אמרה הנחש השיאני , התחבר אלי , דבק בי.

על חוה רבקה לאה – ר"ת רח"ל לא נאמר בהן זמן פטירתן למרות שטמונות במערת המכפלה . לא בכדי נאמר על יעקב שאהב את רחל כי לכל אחת מהן תפקיד (חוה נמצאת בכל אחת מאמהות). לאה בעליונים , רחל במלכות ורבקה בתווך, אותיות הקבר – מצב הביניים של הבן –אדם עד לביאת גואל צדק , קץ הימין. "לאה" בספירת הבינה. יעקב הוא שופריא דאדה"ר ורחל-המלכות היא שעושה את מירב העבודה כל לילה ברדתה אל הקליפות להעלות ניצוצות דקדושה .

הקישור ההדוק בין פרשיות בראשית ונח טמון בשני דגמי המודל של בריאת העולם . א. ה' ברא העולם במאמרות . ב. התיבה יסודה כבריאה חדשה על פי הדיבור , הלשון , כפי שהוסבר לעיל במידות התיבה.

כל חיינו נסבים ומתקיימים בדיבור. החל מהכרת בן/בת זוג , עבודה, גידול משפחה חינוך, מערכות יחסים, לימוד. כל מיזוג נעשה בדיבור . מדינות קמות ונופלות עפ"י הדיבור שכידוע כח עצום לו .

אעכו"כ דיבור של ת"ח שאמר ילך לישון ולא יקום – והתקיים . אפילו דיבורו על תנאי – מתקיים. ככל שאדם מזדכך כן יהיה דיבורו צרוף ותקף משום שחיבר דיבור למחשבה והאירה.

בספר עצה"ח מובא על טרם היות מציאות החושך : " בטש בוצינא דקרדינותא במחשבה וזריק אור לש"ך ניצוצין . טרם רצונו של הקב"ה לברוא עולם, היה אור במחשבה שנזרק מראשו והתחלק ל- 320 דרכים אשר נוצרו מ ל"ב נתיבות חכמה והתחלקו כ"א לעשר ונעשה 320 , ש"ך ניצוצין שנגזרו מח' המלכים דמיתו והפכו למידות. ח' + ש"ך = חשך. המחשבה הראשונית הזו שבטש בוצינא דקרדינותא , אורה נעלם והפך לחושך והוא תחילת תיקון עולמנו שלא יכל לעמוד בריבוי האור ולכן נשברו.

בלילה לאחר קריאת שמע , עולה הנשמה אל ח' המידות הנ"ל לדווח ולהיתקן על מעשי היום האחרון . בעליונים הימים אינם מקוטעים אלא מכלול אחד נצחי ומכאן החלומות פנים ואחור שאנו חולמים , כי מתרחשים בהוויה שאינה פוסקת. החכם יודע להסיק מחלומותיו היקש לתיקון מעשיו . לא פעם החלום גורם לצער רב . התיקון לכך הוא בשלש התפילות למחרת , שמ"ע . פרט לנו, גם הקב"ה אומר אני בראתי עולם וקילקלתי אותו בהשחתה של דור המבול ועלי לתקנו . השארתי את נח הצדיק לחדש העולם בסוד התיבה על מידותיה , סוד הלשון – מידת חיים או סם המוות .

ידוע שמחשבותיהם של בעה"ח חשוכות ולכן אינם יכולים לדבר , מקסימום יכולים לחקות כמה מילים כמו התוכי אך בשום אופן לא לדבר. לבני האדם היכולת להפריד החושך של המחשבה ע"י הדיבור. ברגע שנתקן את הלשו"ן , גימט. דוד בן ישי, שכינה, שפה, משיח (ל' בגימט. קטנה עם הכולל ) ונדבר דיבורים נכונים משל "דאגה בלב איש ישיחנה (גם ישוך עצמו ,ינמיך) – אזי, דבר טוב ישמחנה ". העולם יתוקן רק בדיבור .

אדם שאינו מתבטא בדיבור לא יחזור בתשובה כי כולא מחשבותיו ומשימם בקץ החושך . כל מי שעוול בכפו טוב יעשה ויתעשת לבוא לבקש סליחה.

אנשים יכולים למנוע עצמם מצרות ע"י יישובם בנחת ולא ע"י עוכרי דין שמלאכתם אף היא בדיבורים, וכן פיסיקתו של השופט. הכל דיבורים ... גם בכל המערכות המקצועיות ! המדינות קמות או נופלות בשל הדיבורים .

אומר הרב אשלג זיע"א בכ"י מ 1954 לפני מותו שנמצא לאחרונה: העולם זקוק בדחיפות "לדת בינלאומית" של דיבורי השפעה וסחר-מכר הגון בין המדינות שלא לצורך התעשרות אלא כדי לקיים יחד בהרמוניה את העולם כאשר מדינה המבורכת בדבר אחד תחליף עם שפע של מדינה אחרת. כתב, שמוסר לנו, עם ישראל, שנקח ונניף את דגל האחוה מתוכנו אל העמים – ולא למען שיסתפחו אלינו אלא לקיים "ואהבת לרעך כמוך" שאינו בלעדי לישראל. או אז אהפוך אל העמים שפה ברורה .

אומר הבא"ח שראוי לצחצח הדיבור ע"י הגייה נכונה של אותיות הא-ב , לגלגלם על הלשון , ולאייתם נכון . דבר טוב הוא לעשות כל ערב ר"ח , תיקון גדול לנשמה ומרפא לגוף בסוד כ"ב האותיות לכן יקרה מאד גריסת הרבה דברי קודש באופן שנזכיר המאמרות לאוזן . קריאה בעינים בלבד בחינת – חשך , שכחה.

העטלף שדיברנו קודם , אינו רואה אלא באזנים. הוא משמיע שריקה בלתי נשמעת לנו החוזרת אליו בתהודה וכך מזהה טרפו .

ההבדל בין חרש לסומא, חרש משול לשוטה ומסומא לא נבצר להיות ת"ח. בעלטה , האוזן מתפקדת כעינים. ביום, ראיה בעינים נעלה יותר מן האוזן. חכמים חולקים על חו"ב האם הם בעינים או באזנים.

העינים הם סוד עצה"ד טו"ר . כשהקב"ה הסתכל בבריאה – לא יכלה להכיל האור כאמור לעיל , ונשברו העולמות . נח תיקן ע"י שמצא חן בעיני ה' , כאשר הסתכל כביכול בעיניו וראה שיצא ממנו גם חיים וגם המוות .

העינים היו בתחילה בראש פנימה וברגע שהאדם חטא עברו לקדמת הפנים שנאמר "ונפקחו עיניהם" . גם חוה כבר ראתה ברמת החטא "תאוה הוא לעינים" .

ראיה מזוככת של צדיק יכולה להפוך מאן דהוא לגל עצמות . מסופר על רב יוחנן שהגיע תלמיד חדש ונראה היה שצוחק ולועג לו . מיד שם עינו בו וקטלו. שאלו תלמידיו מדוע עשה לו כך אמר ששפתו היתה שמוטה בלעג. אמרו לו שכך נולד ולא חיוך או לעג היה בו מיד הקימו לחיים חזרה.

תיבת נח היא גם סוד ביאת הנשמה השוהה במעי האם ולאחר 40 יום (40 ימי המבול) שעוברת מה שעוברת, נחשבת לעובר מן המנין . שליש ראשון של ההריון שוהה במדור התחתון . שליש אמצעי באמצעי ושליש אחרון בעליון עד שמתהפך להיוולדות.

אברהם, גימט. רמ"ח , סוד הרחם לתולדות הבאים . בן תרח בן נחו"ר – נח או"ר , ממנו והלאה החלה ונבראה האמונה בעולם .

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלהים !



יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

ערב סוכות - זאת הברכה - התשע"א - SUCOT

Views
bs'd


LISTEN
:
http://itbananas.com/blog_heb/wp-content/uploads/2008/01/music.gif
סוכות זאת הברכה ^^^ - התשע"א - להאזנה
להורדה לחץ כאן

קובץ האזנה בפורמט WMA

בס"ד

משיעורו של הרב שמעון דהן שליט"א על פרשת

וזאת הברכה תשע"א

רק עתה בשמחת תורה סיימנו לקרוא את ברכת משה לשבטים וכבר אנו אוחזים בבראשית האדם הראשון. מרע"ה הוא תכלית האדם , הרצון האלוקי – אם לפרש שלה' יש רצון .

לימוד נוסף על הרצון האלוקי , אנו למדים מכח המשיכה של כדוה"א שהוא הרצון הגדול העז ביותר ומהשלכותיו יכולים להקיש על הרצון לקבל של עצמנו.

כשאומרים שהאדה"ר חטא – אין אנו מדייקים אבל חייבים להשתמש במהות הזו כי מן התורה באה . במה חטא ? יש לכך הרבה פרושים . כל ענין סבב החגים נגזר מחטא האדה"ר. הוא הקדים הזיווג שלא בעת הנכון כאשר ההתיחסות היא לעץ במשמעות וכוונה למוחין (עץ החיים, עץ הדעת ) ! המח הוא דומם בעל שני חלקים שפעולותיו מתבצעים בימין ובשמאל . גזע המח -הדעת , מפוצל גם הוא לשנים וחובר למוח.

האדה"ר לא כוון החיבור בעת הנכון ועי"כ ערבב הטו"ר . הוא היה צריך להפריד את הרע ורק לאחר מכן לעשות את החיבור . כתוצר ישיר של הקב"ה לא היה חכם ממנו . רק המשיח, יכול שיעלה עליו .

האדה"ר נולד כבחור בן 20 . לא שייך היה שהקב"ה יעבירנו כל שלבי הילדות כי זה בזבוז זמן . בן 20 היה , ללא חטא , לא טוב ולא רע וניתנה לו הבחירה אך הוא כאמור הזדווג דוקא ברע , מדוע ? כדי לדעת את סוד ההווצרות והגדילה שאותו הפסיד . רצה לדעת את ענין ההריון הלידה והגדילה לכן החזיר העולם לקדמותו .

בספר הליקוטים של האר"י ז"ל מובא "סוף האדם למות וסוף בהמה לשחיטה". לעם הארץ אסור לאכול בשר בימות השבוע מהסיבה שלא מקדם את פוטנציאל הבנאדם שזכה להוולד . כי באם אוכל בשר הריהו נעשה פחות מאדם. הבהמה אוכלת הרבה עשב אך מועטים בו הניצוצות כי הרוב פסולת . תלמיד חכם שאוכל חתיכת בשר , בחתיכה זו מתמצת כל הבהמה ועושה ברור כל ניצוצות העשבים שאכלה והפכו למהותה . בהמה שהגיעה לשחיטה כשרה בגלגול הבא שלה עולה לדרגת מדבר , אדם. עם הארץ שזכה להוולד אדם הוריד עצמו לדרגת בהמה מחדש כי לא מסוגל לברר בעצמו הניצוצות . בשבת בלבד קיימת הארה מיוחדת מהשפעת הת"ח ואז יכול העם הארץ להתכלל ולאכול בשר שלא יזיק לו. מאז חטא האדה"ר נפלו הרפ"ח ניצוצות בתוך הקלי' של ארבע היסודות . קצתם נפלו בדומם, קצתם בצומח קצתם בבע"ח וקצתם במדבר.

הקב"ה ברא את העולם בטוב והאדה"ר החזירו לתוהו ובוהו . מה הקב"ה ברא העולם בששה ימים – יום אחד כאלף שנה, כן נפל העולם לתיקון של 6000 שנה . האדם נולד בר"ה וניתנה לו רשות לתקן החטא עד שמיני עצרת, סה"כ 21 יום . אילולא הקלקול היינו יכולים לדבר עם בע"ח ולראיה האתון של בלעם . שאלו המפרשים איך דיברה בצורת אדם , חייבת אם כן שתהיה לה נשמה . פי האתון כידוע, נברא בבריאת העולם (ביום הששי) , מכאן שלחמור – חומר, היה שכל לדבר . אך ע"י החטא נפגמה כל הבריאה ועורבבה לטו"ר. בימינו, אין טוב או רע מוחלטים .

בר"ה , מתוך הקלי' , עולה ומתהווה שנה גלמית חדשה שהיא כלי , הגוף, ונחשבת כוולד אשר אורה נחשף בפסח בסוד הנשמה. ר"ה יוכ"פ וסוכות הם צד שמאל, גבורות , סוד הנקבה . שמאלו תחת ראשי ככתוב בשה"ש . צד שמאל של הגוף קהה וחלוש יותר מן הימני כידוע. צד ימין-חסד, חזק יותר , ימינו תחבקני. בפסח הנשמה נולדת בתהליך זהה לזה של ר"ה . כידוע, ישנם ארבעה ראשים בשנה : א' תשרי ראש השנה לשמיטין ויובלות ולנטיעת ירקות. ט"ו ראש השנה לאילנות . בניסן ראש השנה למלכים ולרגלים. א' אלול ר"ה למעשר בהמה , משנה מסכת ר"ה פרק א'.

הנשמה עוברת תהליך לידה מלא כפי שעם ישראל שהה במצרים אשר שימשה כרחם . ההוולדות היתה למדבר ומשם לא"י .

מאחר ור"ה נולדה, ביוכ"פ היא עולה לאמא שלה, שורשה, אשר ממנה נולדה . האמא היא סוד התשובה ה"א עליונה שנתפשטה למלכות כדי להולידה . עפ"י הסוד חייב החוטא לחזור – אל "מי" ?! אל האמא ! היא לוקחת את מעשי החטא רוחצת ומנקה ומחזירה האור אל הכלי שהתקלקל ואומרת הא לך הזדמנות נוספת לחיות . נקיון ההתעלות הזה מתבצע ביוהכ"פ ע"י חמש התפילות כאשר בתפילת נעילה יוצאת יד וחותמת את "השנה שנולדה" בה כתוב כל הנגזר לשנה העתידית לפרט ולכלל , על החטאים ועל הטובות.

תהליך נוסף של החתמה חוזר ומתרחש בהושענא רבה ולכן בליל זה נוהגים כביוכ"פ , ערים ומתפללים כל הלילה לבקשת סליחות ותקיעות.

החותם השני נעשה ע"י אמא, הקב"ה, בדומה לכותב מכתב החותם בגוף המכתב ובנוסף חותם/סוגר המעטפה . ישנם כמה סוגי חותם – שעוה, חרס , טיט , ר"ל בדם והכל עפ"י מצבו של האדם. הצדיק נחתם בחותמת חזקה . לאחר מכן יוצאים הרצים בהולים דחופים כפי שהיה בשושן, למסור הפתקאות , קוויטלעך, לבי"ד של מעלה לקבל תאריך לפתיחת כל מכתב ולמסרו ע"י שוטרים במועד למאורעות הצפויים לכ"א . השוטרים יש מהם מלאך טוב ומלאך שאינו טוב ומוסרים לבני האדם אם במפגש באוטובוס, בבית , ברחוב , או ע"י הכנסת רעיונות לעשות כך או אחרת כדי שהתוצאה תביא לביצוע כתב ההוראה שנחתם כולל זיווגים , הצלחה בפרנסה וכו'.

שוטר/מלאך שאינו טוב , לפעמים פותח את המכתב ורואה אם יש שם עונש כלשהו , הוא "בטובו" מכפיל אותו. חלילה אם צריך מישהו לשבור רגל, הוא פוגע בשתיהן. מדוע פועל כך הדבר ? כדי להראות שהקב"ה אינו צודק בעולמו . הנשמה שהיתה בבית המשפט יודעת הצפוי לה ומקבלת בהכנעה את שנפסק לה ללא טרוניה . לדוגמא, ידעה שצריכה היתה לשבור רגל אחת ואם נשברו שתיהן הווה אומר שבי"ד של מעלה טעה ! .... ? זו עבודתו של הרע בעולם שרוצה להתגבר ברשעתו ולהכחיש הקב"ה .

לראיה, פרעה . ה' קצב שישראל יעבדו אותו 400 שנה אך הוא התעמר בכפלי כפליים ולכן נחצה זמן שהותם אצלו .

אפשר גם לראות אצל אנשים אשר יוצאים מהם פרצי כעס שלא מן הענין , לא צפויים - מקורם, בהשתלטות כוחות הרע.

יסורים הבאים ישירות מה' אינם מעוררים כעס או ריטון כי את אשר יאהב ה' יוכיח . שכיח לראות בשורותינו תגובות מתונות של שומרי תו"מ על אובדן .

בסוכות ובשמחת תורה , ע"י שמחה אמיתית וריקוד אפשר להמתיק הדינים . כתוב בחכמה יבנה בית . מי שבונה סוכה כיאות ודאי שאם יבנה גם בית לא יתמסכן, ליקו"מ רס"ו. רבי נחמן אומר שבנית סוכה שאינה כראוי גורמת למיתת בע"ח מהסיבה שאנו יונקים מדדי האמא מסככה בסוד נקבה תסובב גבר והם בעה"ח יונקים מן הערוה . כאשר הסוכה לא נבנתה כראוי פגמנו בשפע שלהם ולכן ניזוקים [רבי נחמן - חיי מוהר"ן, שיחות השיכים להתורות, נ"ו]

ארבעת המינים סודם הגוף של הנשמה . הלולב –יסוד , אורכו צריך להיות מעצם הזנב עד השפה העליונה תחת החוטם מקום הנשמה . 3 ההדסים כנגד 3 הקווים חג"ת. הערבות כנגד נו"ה רגלין. האתרוג עטרת היסוד – המלכות . בניענועים אנו מעלים הז"ת לחב"ד מקום "וזאת הברכה" שברך משה . ברכה גימט. רל"ב 232 המחולקים לארבעת המוחין חו"ב וחו"ג אשר חלוקתם במילויי יה"א עולה ע"ב ס"ג מ"ה ב"ן = גימט. רל"ב = ברכה.

אור האמא מסככה, הוא האור המקיף השומר על האדם כל השנה כולה באם קיים מצות סוכה כיאות . כל עת שיוצא מהסוכה הוא מחסר מהארה . למרות שאיכות הסוכה "ירודה" בחומריה הגשמיים , אין לשער מעלתה. הקב"ה דוקא חובק היהלומים היקרים בכלים פשוטים . מלבד האורות המקיפין של הסוכה נטען האדם באורות פנימיים ע"י ארבעת המינים באופן שבחבור ביניהם נוצר זרע המתקבל בתווך ונעצר ! הוא השמיני עצרת ! כטיפה הנשמרת ברחם עד להוולדות השנה בפסח.

בשמחת תורה מתקיים זיווג נעלה ביותר ושלא ע"י כוונות ויחודים אלא ע"י ריקודים והשמחה עם התורה . ושמחת בחגיך והיית אך שמח - "אך" – 21 = א ה י ה = 21 יום מר"ה עד שמ"ע אותם כינסנו לזיווג עם א ה י ה . סגולה נפלאה להתכוון בשם הזה להגנה בכל עת. עם ישראל יצא ממצרים תחת אפם של המצרים מכח שם זה.

בפסח חוזרים ארבעת המינים בסוד ארבע הכוסות ו 4 המצות - כהן לוי ישראל ואפיקומן- כמוחין לגוף ולא לנשמה.

נשאלת שאלה אם נחתם מה שנחתם בהו"ר האם ניתן לשינוי ? בעקרון החתימה מורכבת מכללות ופרטות . את הכללות לעולם לא נדע . זה מה שמשה ביקש מה' "הראני נא את כבודך " , הכללות . האדה"ר בחטאו הפך מכללות הכל לפרטי פרטים של בנ"א . מרע"ה רצה להבין את סוד הקב"ה מהו שנקרא כללות . אך אי אפשר להבין זאת .

ניתן לפרש לדוגמא, שאם נחתם למישהו לקבל מאה אלף דולר לשנה אין זה אומר שיקבל בבת אחת , אלא לשעורין עפ"י הבחירה שיעשה. ומה יהא על אדם שחלילה לא הוקצב לו ? תמיד יוכל לפנות לאמא , לשוב אליה בתשובה ראשונית אך ישנה תשובה עלאה יותר , של אבא סוד החכמה, שיכול לבטל כל שנכתב מאחר ועשה תשובה לעילא ולעילא.

יכולים לראות זאת במרע"ה שלכתחילה לא אמור היה להיות מושה /מושך את עם ישראל אלא היה שליט אכזר בעל כח רב . הכה וטמן את המצרי באחת . היה מלך כוש 40 שנה וניצח בכל מלחמותיו עד שמלך אחד שלח 2 ציירים לציירו (להוריד תמונתו ) לדעת סוד כוחו . ציור אחד של פניו הראה ר"ל פנים קשוחים ורעים ביותר והאחר פנים ענוגות . עד שהטריח המלך לבוא לראותו ואכן שני הדברים נחזו בו ואז הסביר משה שאפשר לעבד המידות ולשנות המראה. רק במדין החל משה לעשות את תפנית חייו ככתוב "סר לראות" סר = 260 , הויה X 10 שהגיע לסוד הדעת . כאשר כתוב ולא נס ליחו , הכוונה שנכנסה לחלוחית לתוך גופו והתהפך להיות צח כתינוק בחינת תשובה עילאה. בפוטנציאל , האדם יכול לעשות ולהיות כל דבר שבעולם מלהתעופף או לרדת לעמקי מצולות כפי שרואים לפעמים אנשים שהם מכונות אדם בכישורים שכה אימנו עצמם.

חג הסוכות , כל חג סודו חוגה , עיגול , נע במעגלי השנה. הוא גם חטא העגל. הקב"ה רצה לתת האורות ביושר , בקבלה יש אורות דיושר ואורות דעיגולים . הער"ר רצו לבלבל העולם ומשכו אורות מהתוהו ובוהו . אורות שלא היה ביכולתם להכיל ולכן הפכו לקילקול . חטא משמעו עיגול . צדיק נקרא ישר . הקב"ה צדיק וישר הוא , מוריד האורות ראש תוך סוף או ימין שמאל אמצע.

בזמן ביהמ"ק הראשון בשלשת הרגלים, נשים וגברים היו רוקדים יחד במעגל ומשעינים ראש על כתפו של חברו ורקדו כך כל היום וכל הלילה , כך אכלו וישנו עד שקמה התקנה של ההפרדה.

מובא על המרח"ו שזכה לחכמתו רק משום שהיה רוקד לפני כל ספר תורה שראה, בדומה לדהע"ה שהעלה בריקוד-דבקות את ארון הברית לירושלים .

כיום מנסים לחדש את חידון התנ"ך למבוגרים. ערבי אחד הצהיר בראיון שמוכן להצטרף. הוא מכיר את ספר הספרים ואמר שאין ספר נעלה יותר מספרם של היהודים אך אנו היהודים לא מכבדים אותו מספיק. זה לכשעצמו קיטרוג גדול עלינו ר"ל. כי אכן, התורה היא היא הקב"ה על כל אותיותיו צרופיו וניגוניו בסוד אנא נפשי כתבית יהבית ר"ת אנכ"י , אש דת למו , אש שחורה הכתובה על גבי אש לבנה שהקב"ה הכינה חקרה ראה ויספרה , כפי שמובא במשלי ואהיה אצלו אמון , היינו , הקב"ה לא מסר התורה עד שבדקה והתאמן עליה מארבעת ההיבטים הנ"ל , וכפי שאומר הקסה"ז שת"ח לפני שדורש דבר תורה צריך לחזור ארבעה פעמים ולדעת החומר כפי שהיה מכיר ויודע בודאות שזו אחותי , זו רעייתי וכו' .

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלהים !

יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

*** YOM HA'KIPURIM'S PREPERING - יום הכיפורים הכנה ***

Views
bs'd


LISTEN :
יום הכיפורים - התשע"א - להאזנה ^^^

להורדה לחץ כאן

הבדלי הדיבורים הפרשה בין השמים והארץ

את השמים וארץ הארץ מה הכוונה ?

מה הכוונה להוציא שמות השם בפה?

ספר הקנה על יום הכיפורים

כיפור עליון ותחתון מה הכוונה ?

למי מכפרים?

עצם היום מביא כפרה

הנהגות השם במידות בקשר לכיפורים

הארת הבינה בכיפורים

כפרה כ-פרה, העגל החטיא תבוא האמא ותנקה

תהליך כהן גדול בכניסתו למקדש וקה"ק

סוגי כהנים

עבודת כהן גדול

מיהו כהן גדול ע"פ הקבלה

ביהמ"ק של מעלה ומטה זה כנגד זה

המלאך מיכאל שר ישראל ותפקידו ככהן גדול

הכהנים בבית ראשון ושני

אנחנו לפני מלחמה גדולה,

הגמרא בדעתה של פרס מול רומי, מי ינצח ואיך יתכן?

הסימן שאז בוא יבוא משיח צדקנו מהדיון בגמרא

הכהן הגדול מגיע לבינה לבקש חסד על עם ישראל

הקללות בתהלים למי מכוונות?

ייתכן שמשה יקלל את ישראל?!

ביוה"כ איך עושים כפרה על אדם?

צום קול ממון ממתק הדין

תרנגול למה דווקא איתו עורכים כפרה?

תהליך ההטהרות וההתנקות ולמידת סדר העבודה וההכנה להכה"ג

הסיכון בעבודת כה"ג

חוט השני של ביהמ"ק

הנס שלעולם לא אמר אדם צר לי בביהמ"ק

שם מ"ב מהו ומה עושה?

התיצבותם של עם ישראל מול כל מלאכי עליון

"יצב עמים גבולות למספר בני ישראל" מה הקשר להיום?

למה "יפול מצדך אלף ורבבה"?

בורא עולם עומד לנקות את העולם כולו מהזוהמה שמסתירה את

זוהרם של עם ישראל בקדושתו

ההסבר בקבלה של כהן גדול להוציא את עם ישראל זכאים

חשוב לבחור את "הנהג" הכי טוב של עם ישראל "הגדול מאחיו"

ההתקשרות של כה"ג לשמות הקודש שהם לבושיו הרוחניים

ישמעאל כהן גדול מיהו

התפילה של כה"ג

הסכנה של כה"ג להתערבב במחשבתו

הקושי להחזיק בניקיון המוח והמחשבה

"קרוב ה' לכל אשר יקראוהו באמת" בסוד השמות של השם

הכוונה "נתתי לכם מהלכים בין העומדים" ברגע אחד נפטרים מהלכלוך

בורא עולם מתוך אהבה לעם מוחל וסולח וזהו יוה"כ ועבודת כה"ג

עבודת השעירים

שעיר לשם שעיר לעזאזל

כיפורים כ-פורים בגלל סוד השעירים שהם פור

למה המקטרג הידוע הוא גימטריה 364 בסוד איוב

כיפורים הוא הכח המניע לצאת לסוכות

עשרת ימי תשובה בתענית לפי הקבלה מדוע?

חיזוק באמונה.




eXTReMe

eXTReMe Tracker