הרב המקובל שמעון דהן דהאן שליט"א HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

עבור תרומות לעמותת זוהר הרקיע:

תרומה לעמותת זוהר ההרקיע

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita
הרב שמעון דהן (דהאן) שליט"א

יום רביעי, 18 בפברואר 2009

*** פרשת משפטים *** PARASHAT MISHPATIM

Views

bs'd

"MISHPATIM'' MP3 DOWNLOAD/LISTEN HERE

פרשת "משפטים" להאזנה/הורדה לחץ כאן

בס"ד

עבוד לשיחתו של הרב שמעון דהן שליט"א

לפרשת משפטים תשס"ט

רוב העולם מגולגלים בנפש ורואים זאת ע"י חיי הצריכה שכולם שקועים בו.

יש גלגולים בנפש, ברוח ובנשמה . חיה הקב"ה נותן ויחידה .... התדבקות רוחה ברוחה, ישקיני מנשיקות פיהו....

מהי נפש ? נפש היא בעלת כל התאוות , רבים חללים הפילה. קשה מאד להחלץ ממדרגה זו . אך אדם בעל נסיון וכריזמה, משכיל, יכול להתגבר ולהשיג דרגת רוח , הוא השלב שהתגבר על מלכודת תאוות העוה"ז כמו כסף מזון , בגדים יפים , כבוד וכו' עד כדי עשותם עפר לרגליו , כלומר , שולט בהם.

בעל דרגת רוח עניינו דיבור של קדושה. כל אופן אחר הוא התלהלהות , בחינת לץ.

נשמה – היא דרגת מרע"ה , מדרגה של חשיבה בה כמעט ואין מדברים רק דברים נצרכים. בעלי הנשמה , בדרגה זו, מתעלים אפילו מעל צרכי גוף ומזון. רמת חשיבתם כה גבוה ,שאינם מתייחסים לקטנות אינם מעירים הערות. מחשים לרוב. ביאתם לעולם בגלגול הוא לצפות כביכול מבחוץ, לפעול ולהכין בצנעה את קידומה של האנושות .

דרגת חיה – דרגה הניתנת ע"י הקב"ה היא רעווא דמחשבא, רצון המחשבה. זו מדרגה של משיח צדקנו הלומד עתה כיצד עפ"י הרצון הצרוף, הטהור, לכונן את המחשבה. הרצון שבמחשבה הוא כנגד האות יו"ד היא המחשבה המולידה רצונות החשיבה.

בזה"ק מכונה נשמה גבוהה כבת כהן . הכהן הוא הקב"ה שמחייב את הנשמה לצאת (לעולם) ואיש זר עושק אותה הוא הס"א והיא הנשמה נכנעת מפני רצונו של הקב"ה וחייה את חייה כאן שלא בדרך קדושה, לכן כשתחזור לבית אביה לא תאכל בתרומות.

יש שיוצאת גם להוולד כגרה בין האומות אצל הורים שאינם נימולים דבר הגורם סבל ועושק לנשמתה. או בממזר ת"ח ... והכל הוא על פי המזל....

כנגד ארבע הרמות הנ"ל ... זל"ז , הם השור הבור המבעה וההבער ארבעה קלי' הגורמים נזקים בין אדם לחברו בעולמנו. (יכולים להיות: השור בחינת מכונית נוגחת או אוייב על ארצנו. זיהום המים –בחינת הבור , המבעה – אדם שבעצמו מזיק , וההבער – אש מחלוקת פלגנות וכדומה ) .

בעז"ה בעתיד הקרוב ביותר צפייתנו היא להיוולדות נשמות-אור טהורות, נשמות חדשות מהזיהרא עלאה שהיו כלולות באדה"ר אשר לא חטאו. אלו יחנכו את האנושות שתישרוד וביהמ"ק יקום , כאשר לתופעות ההיזקים לא יהיה מקום יותר בעולם וישרור מצב של וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ , משפט שמשלו על בנ"א. לא יהיה יותר אדם לאדם זאב.

נשמות מאין אלו ביכולתם של מקובלים אמיתיים להוריד בזיווג דקדושה בחצות ליל ששי, כאשר הקב"ה יוצא לגנו ללמוד עם הצדיקים. נשמות מזוככות אלו אינן עוברות חלילה דרך הקלי' ולא יחטאו בהיותן כאן בעולם .

האדה"ר היה אמור להגדיל שבעתיים את אורות הנשמות שהיו כלולות בו , כלומר אנחנו, שכיום נחשבים רק כקרן אור בודדת מהשמש ביחס לאדה"ר. עקבו היה מכהה גלגל חמה . נשמות הזיהרא עילאה פרחו ממנו טרם החטא . שערו בנפשכם יקרות (הוא"ו בשורוק) נשמתנו אילו אכן היינו זוכים שהאדה"ר היה מגדילנו שבעתיים.

על האדה"ר , שת, נח, שם, אברהם, יצחק ויעקב עליהם השבעה נאמר כסף צרוף מזוקק שבעתיים שערי צדק ר' גיקטליה. כנאמר גם בישעיה ל' כ"ו "והיה אור הלבנה (הוא כנסת ישראל בחינת המלכות, השכינה, ראה הנשים התופסות היום במואץ מעמדן ) כאור החמה ואור החמה יהיה שבעתיים כאור שבעת הימים ביום חבש ה' את שבר עמו ומחץ מכתו ירפא" מסביר רש"י שם:

שבעתיים, שבע שבעיות כאור שבעת הימים :

שבע שבעיות 7X7 = 49 X 7 שביעיות כאור שבעת הימים = 343 .

אם כך לחמה וללבנה מה לנו כבני אדם ...

המדע מסביר שאור השמש כיום הולך וכבה (ימי אובך).

בבריאת החמה ה' לקח חומר בעירה מפנים השמש והדליקה למשך 6000 שנה . עתה ממקום עמוק יותר ינתן בה אור שבעתיים כנ"ל . "שמש צדקה ומרפא בכנפיה" מלאכי ג' כ'.

לענין הנשמות האדירות הבאות ופוקדות העולם בגילגוליהם דוגמת יהודה בן יעקב עליו מסביר הזה"ק שהוא אביו של עובד בן רות. יהודה מעולם לא התגלגל כבן אצל אחיו לצורך יבום תמיד נשאר אב ומזרעו המשיח. ער ואונן התגלגלו בפרץ וזרח שיהודה הוא גם האב לצאצאים אלו . התגלגל בבועז שנקרא אבצן , בו עז – יהודה עז כארי התגבר בגלגול בבו עז/אבצן ונולד עובד בן רות ומכאן לדוד מלכא משיחא.

יתרו היה חכם דקלי'. עד מ"ת, העולם, מי שהיו שומרי שבע מצות בני נח ואנו בתוכם כך נקראנו, היו גם יתרו וביתו.

בשה"ש ב' י"ב "עת הזמיר הגיע וקול התור* נשמע בארצנו" . התור – אותיות תורה* -יתרו חסר יו"ד - רות המואביה ! סוד התורה ! שלא בכדי אנו קוראים במגילת רות בשבועות.

יתרו גלגול של קין אשר הביא את צפר(ה) ש"ע אורות למשה . היו"ד של קין נתעלמה משמע שיתרו קין/ קן/ קן הצפר הביא למשה , סוד משיח .

לא במקרה הגיע משה למדין אל הדין, אל המשפט, אל האמת והאמונה כפי שאומר רבנו נחמן . נשמתו הובילתו אל המשיח . יתרו חילץ ניצוץ משיח צדקנו ממואב השכנה והביא למרע"ה לבררו. יש המפרשים שבהגיע יתרו למדבר ניתנה התורה .

ממואב ועמון יצאו ניצוצות הקדושה , רות ממואב ומנישואי שלמה עם נעמה העמונית נולד בנו רחבעם שמלך אחריו .

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלהים. אמן ואמן !

עובד ע"י שי"ז

יום רביעי, 11 בפברואר 2009

*** פרשת יתרו *** PARASHAT YITRO

Views

bs'd

"YITRO'' MP3 DOWNLOAD/LISTEN HERE

פרשת "יתרו" להאזנה/הורדה לחץ כאן



בס"ד

עבוד מדברי שיחתו של הרב שמעון דהן שליט"א על פרשת יתרו תשס"ט

פרשת יתרו הוא מעין לידת עם ישראל . פתיחה חדשה שנעשתה עם בקיעת ים-סוף ע"י יוסף , יו"ד סוף- סוף וקץ לשעבוד דאז. כמו"כ התחדשות כבחג השבועות וקבלת התורה. מועד זה הוא זמן מסוגל מאד לעשות התחלה חדשה בכל מגוון לימודי התורה.

יתרו זכה לפרשה על שמו על שום שיחד את שם ה' לעיני כל העולם ועשה ק"ה גדול .

הרבי מלובביץ אמר שזמן הברורים נגמר. אפשר לראות היום בשקיפות מהו רע ומהו טוב רק ע"י פתיחת הטלביזיה או עיון בעתונים . כעת הזמן ליחודים . ליחד כל דבר לש"ש , כי אם לא , כל מה שיש לנו יעלם , לא תהיה לו ממשות . אור הבורא ית' זה שמים וצריך לחבר הכל אליו .

הפרשה הקודמת מסתיימת במלחמת עמלק שנאמר "ויחלוש יהושע" שאמנם החליש את עמלק אך לא איבדו לתמיד... וה' נשבע להכריתו ולמחותו. כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור.

בפרשה זו אנו מקבלים את התורה . סמיכות העניינים של מחיית עמלת וקבלת התורה-היא היא התכלית !

יש לנו ראיה גם מפורים הקרב ובא שסוד נתינת התורה הוא לאחר המלחמה בהמן , עמלק, אשר לווה בצום וזעקה 3 ימים . כתוב קיבלו התורה וקיימוה ! חזרו לקבל כל התורה מחדש . מכאן, שכדי לקבל התורה צריך למחות קודם את עמלק.

ונעמוד כאן על שורש הנפשות הפועלות , יתרו ומשה :

אומר מהרח"ו: יתרו, טרם שנתן את צפורה למשה כבר גמר עם כל הע"ז והיה בחינת גר. החל לשמור שבע מצוות בני נח . אך מאחר וטרם היתה האומה הישראלית שה' פרש חסותו עליה במוצהר לעיני כל העמים – שכן עם ישראל במצרים היה אז בשלבי כינוס והתהוות – ויתרו, ולאחר ששמע שהקב"ה כבר פועל עמם בהבדלה מוחלטת ומראה השגחתו הצמודה ביציא"מ וקריע"ס , אז החליט להצטרף אליהם ולכן בא עם בתו ובניה.

ויאמר אל משה אני חותנך יתרו – ר"ת אחי . אני בא אליך אחי. אני בא לתקן את שפגעתי בך ומחזיר לך את התאומה שלך . יתרו הוא קין ומשה הוא הבל. מדוע חשק קין בתאומה הנוספת של הבל ? מסביר הליקוטי אמרים:

משה נולד מזיווג דאבא, קין מזיווג דאמא . נעשה זיווג בתוך אבא ונולדה נקבה ששייכת למשה/הבל. נעשה זיווג נוסף הפעם אבא לאמא ונולדה נקבה נוספת ולכן חשב קין שאם נולדה מאמא היא שייכת לו . כי קין נולד מזיווג בתוך אמא (ללא אבא) .

אך השייכות הראשונית של אבא בזווג אבא ואמא שייך למשה וכאן היתה טעותו של קין . לפי המדרש הבל רצה להרוג את קין כאשר פרצה ביניהם המריבה על האחות וחלוקת הארץ אך קין אמר לו אתה תצער את אבא והבל חדל. אז קם קין והרגו. במפגש הנוכחי ביניהם – יתרו/קין בא להשיב את התאומה למשה/הבל.

ננסה להבין עוד יותר את עמקות החשיבה והמוטיבציה של יתרו : רח"ו: כל עוד עם ישראל לא היה מוגדר, היה בהתהוות, להוציא את שבט לוי , עמרם ובניו - הם היחידים שליוו את רוח יעקב סבא בקיום התורה והמצוות .-

יתרו כהן מדין, היה אחד מבני הפלגשים של אברהם, מדיין שמו, שמסר להם מתנות, שמות טומאה והחכמה החיצונית העצומה הידועה כחכמת בני קדם. לא בכדי תופסת היא היום מקום נכבד ברפואה ובשאר תחומים מיסטיים (רוחניים לא מבוררים) . אי לכך, יתרו, שמצאצאי מדיין, הוא ראש החכמה , הגדול שבכולם – כהן מדין חותן – ר"ת חכ"ם וככזה עמד על האמת והתגייר לבד.

"וישמע יתרו" – שפעל עליו בחינת ונתת לעבדך לב שומע . מרגע שהתגייר הבין שעליו לעשות ג' תיקונין :

א. על שום שהיה כהן לכל הע"ז , שהקטיר לכל הכוכבים המזלות השמשות וכו' , ובזה פגם בכבודו של הקב"ה , שרק הוא לבדו בעל הניסים והנפלאות.

ב. הבין שמשה שלוח ה' ומלך על ישראל והוא חבשו בבית האסורים שבע שנים בביתו , עכשיו הכיר בגדולתו ששקול כנגד כל ישראל , מופתים וניסים נעשו על ידו ובגינו.

ג. על שום העצה שנתן לפרעה לשעבד ב"י ונעשתה להם רעה עקב כך . יתרו רצה לחזור בו אך פרעה לא קיבל ורבו ביניהם לכן נאלץ לברוח למדין.

עכשיו שראה כל העונשים שמקבלים המצרים ועמלק הבין שאם לא יתקן ויסתפח אל משה וקהלו כגר אמיתי – יקבל גם הוא עונשים ועל כן התחרט ועשה תשובה.

כל עוד לא בא בינות קהל ישראל נקרא כהן מדין שם שהוא גנאי לו . לאחר שהחזיר את צפורה, אשת משה לא כונה יותר בשם זה.

ישנה סברה שאומרת שמשה שלח לצפורה גט ממצרים , הא כיצד מביאה עכשיו יתרו למשה? אולי משה רוצה לשאת אשה מכובדת ממנה שלא בת כהן ע"ז ? סברה אחרת : כאשר משה חזר למצרים לגאול ישראל , פגש אותו אהרון והוא ששילח את צפורה . משה אהבה . אי לכך סבר יתרו שבעצם שמביאה אליו , משה יודה לו ויכופרו לו העוולות שעשה כלפיו.

"ויחד יתרו" נחדד עוד יותר את הראיה וההשגה בדבר יתרו :

בני הפלגשים של אברהם נמנים על זרעו של עמלק ויתרו בכללם . מדין אותיות מ-דין . גם בלעם ובלק מאותו אזור מ-דין.

עמלק הוא סוד השכל שאינו בקדושה . עמלק אותיות עמל –ק , עמל לקוף או עמל כקוף אחר בנ"א. זהו השכל של האדם שאינו מצד הקדושה.

השכל מורכב מחכמה בינה דעת, חב"ד, ומתחיל מפרעה , האמא של השכל בקליפה . לפרעה היו כידוע שלושה יועצים יתרו איוב ובלעם . יתרו חכמה , איוב-בינה, בלעם- דעת, לכן נאמר עליו יודע דעת עליון. פרעה חכך בשיכלו מה לעשות שעם ישראל הולך ומתעצם , כלומר, ישראל הם עם הארץ, השכל הפשוט , באם יתעלה לקדושה, יגבר עליו, על פרעה דס"א. במילים אחרות : מה יהיה אם כל הטבע יתעלה לקדושה עליונה, , מה שבימינו נחשבים האוניברסיטאות, המדע, המושתתים לרוב באי הכרת הבורא ית', אך אפשר ואפשר ע"י יגיעה מרובה כן להגיע בסופו לדעת דקדושה . הוא שחכך פרעה בדעתו בשכלו. יתרו- בחינת צד החכמה יעץ לו שישעבד אותם, הפעל אותם בחומר כדי שיזנחו את הדעת בכך לא יהיה להם סיכוי להגיע לדעת דקדושה.

מאחר ועם ישראל התרבה במאד מאד מאז אותה עצה, התיעץ שוב פרעה , (בינו לבינו) ועכשיו כיצד לחסלם . זה היה השלב בוא ברח יתרו אך איוב- חלק הבינה באותה עת, שתק ולכן לקה ביסורים . בינה ממנה מתערים הדינים, היסורים, הגבולות . בלעם – בחינת הדעת , סוד הגבורות הקשות, קטנות דמוחין , רשעות , מדת הדין הקשה . הוא הרשע שיעץ להשמיד את ישראל .

ואנו יודעים מה עלה לאיוב ובלעם.

יתרו כקין לשעבר בא לתקן תיקונו . משה כהבל תיקן את שהציץ בשכינה ופגם בדעת כאשר סר לראות את הסנה וכיסה פניו . דוקא בפעם זו לא היה צריך להסתיר פניו אלא להישיר פניו . הזדמנות פז שהחמיץ כי דוקא הקב"ה רצה שיתבונן בו. עכ"פ – תיקן. הבל = גימט. 37 . כדי לתקן קומה שלמה נצרך לתקן בעשר ספירות –37 X 10 = 370 – ש"ע . יתרו מחזיר את צפרה . אותיות צפר – גם בוקר –צפרא (הה"א/אלף נשמעת אך לא נכתבת) עולה גם 370 . ש"ע הם ה370 אורות שיתרו החזיר למשה/ הבל אותם החסיר ממנו בעת שהרגו . בזה נתתקן מרע"ה בסוד החכמה.

יתרו, הוא גם סוד הכתר ממנו באים הש"ע אורות , הולדת צפרה –צף אור – כלומר שהאור בא מיתרו, מהכתר, וניתן למשה עתה, מאחר והוא צריך לשימושו והתגלותו כמנהיג . המנהיג הקודם היה יתרו ... כהן מדין .

לכאורה תמוה ביותר איך הקב"ה רוקם זיווג בין קדושה לצד האחר . דבר זה נשגב מבינתנו . דמו בנפשותיכם שגדול הדור יתן בתו לבן האפפיור...

סברה אחרת לגבי יתרו ומשה : משה בחינת אמונה, יתרו בחינת ידיעה . אמונה ודאי גבוהה יותר מידיעה מפני שזו מוגבלת במידע. האמונה היא אינסופית , יכולה להרקיע שחקים . להיות חכם לאור ידיעה .....? לא חכמה להסתמך על עובדות כפי ששמע יתרו , מה שנעשה למצרים , המכות, קריע"ס, מלחמת עמלק – לעשות תשובה ברמת ידיעה אינה בעלת אותה איכות כמו מי שמאמין בכל ליבו ואז זוכה בהמשך שהידיעה תכלל גם באמונה . לכן משה ודאי שענק הוא לעין ערוך מיתרו . עם זאת יש לחבר בין האמונה לידיעה .

האמונה היא למעלה מהשכל. יתרו פעל על סמך שכלו, ועבודתו את הבורא הושתתה על בסיס זה . בעקרון, קשה מאד לאדם לפעול למעלה משכלו. המציאות מלמדת שאכן נכשלים רבות בכך, מהסיבה שקשה לעמוד בהשתדלות –העל הנוגדת את הטבע בד"כ.

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלוקים !

עובד ע"י שי"ז

יום רביעי, 4 בפברואר 2009

*** פרשת בשלח *** PARASHAT BE'SHALACH

Views

bs'd

"BE'SHALACH'' MP3 DOWNLOAD/LISTEN HERE

פרשת "בשלח" להאזנה/הורדה לחץ כאן


בס"ד

משיחתו של הרב שמעון דהן שליט"א לפרשת בשלח – התשס"ט

סוד היו"ד - בקיעת ים סוף

סוד בקיעת הים הוא "סוד הכמוס עמדי" אומר הי"ת. האר"י הק' הזהיר את תלמידו מהרח"ו שגילוי סוד זה לבנ"א מסכן את חייהם . בנו של האר"י שילם על כך בחייו לאחר שהאר"י סיפר למהרח"ו.

לא בכדי נאמר בגמרא בסוטה (דף ב', ...קשים זיווגו של אדם ופרנסתו כקרעי"ס . וכי קשה להקב"ה לזווגם? לא ! קשה להסביר לאדם כי שום הבנה לא יכולה להבין זאת.

מהו לבקוע, לקרוע הים ? , איך בוקעים מים ?

ע"י היו"ד של המלה מים , חוצים אותה לשניים, ומתקבל שתי אותיות ה"א ונוצר פעמים שם מ"ה וזה שאמר ה' למשה "מה תצעק אלי" , אלי זה בחינת ז"א , הויה , שם צריך לבקוע התפילה שתגיע לא"א , מקום אהבה ורחמים שאין שם שום עוון . אלא שהאבות כבר הקדימו עם ישראל באותו מקום, הא"א, לכן לא נצרך יותר , כי תפילתם תהיה בחינת דין , ירצו נקמה .

"ה' ילחם לכם ואתם תחרישון" .

שם הויה, מידת הרחמים המלובש על הדין , מרחם גם על הרשעים , "נטית ימינך תבלעמו ארץ" , נטע ימינו על הארץ שמיאנה לקבור מתי חיל פרעה . הארץ, היא השכינה לא רצתה לקבלם , ביקשה לעשות תיקון על שבלעה דמו של הבל.

סוד היו"ד ובקיעתה ,היא בקיעת הנקודה לשניים , הסוד שמעל לטבע. אנשים חושבים שנרפאים, נישאים , מועסקים בעבודה כ"טבעי לי" . אינם יודעים כמה סיבובים ה' סיבב שיגיעו למה שהגיעו. איזה פלאים הי"ת עושה בהבאת ילוד לעולם.

הקב"ה ברא את האדם מן האדמה "וייצר את האדם מן העפר" כן מובא בספר היצירה . ה' גיבל העפר עד שנוצר גולם. אמר דהע"ה "גלמי ראו עיניך" (גימל בחולם)- מאז בראת את העולם ראו עיניך את כל גולמי הדורות הבאים. גלמי זהרתי ותבנית צורתי בטרם הולדי ובטרם בואי לעולם ראו עיניך . התנאים ידעו ליצור גולם שישמש אותם .

אך לידת הולד מושתתת דוקא על המים, היכי? והרי כתוב כי עפר אתה ואל עפר תשוב משמע שורשנו עפר , וכיצד הוא שאנו גדלים על מים ?

ללא מים אין לנו חיים . אדם מסתלק מן העולם בשל חוסר מים . האדם כעץ השדה , מתייבש . כאשר עבירות הנוזלים בגוף אינה כתיקנה , נגרמים כל המחלות הקשות. הגוף מורכב רובו ממים . כמו גם רובו המוחלט של קרום כדור-הארץ (כ70%) מורכב ממים .

הזיקנה והעור היבש נגרמים עקב התייבשות העצמות מה שנוהגים לכנות "בריחת סידן". העצמות מתייבשות וכן הגידים ומתחילים הסתימות. מכאן ששורשנו הוא מים.

לכאורה היינו צריכים להוולד כמו צמח מן האדמה אלא שהקב"ה באמת ברא את האדם בעולם המים בסוד תוהו ובוהו ורוח אלוקים מרחפת ע"פ המים . בגלל חטא אדה"ר ירדנו ליבשה , ותראה היבשה , לשון יובש.

מקורות המים המתדלדלים בא"י , ים המלח והכנרת ממלאים אחר הפסוקים בקריאת שמע "וחרה אף ה' בכם ועצר את השמים ולא יהיה מטר והאדמה לא תתן יבולה ואבדתם מהרה מעל הארץ הטובה אשר ה' נותן לכם" . באין מים - אין חיים – אין מים אלא תורה . תורה או חסדים . אדם לא יכול ללמוד תורה שיעשה חסדים . מה ה' חסד אל כל היום , אף אתה. החזקת ת"ח דוגמת יששכר וזבולון.

אנו לומדים בשבועות האחרונים את סוד היו"ד , היא הטיפה הרוחנית שיורדת מן הכתר גם בקומת האדם משם יורדת לרחם . היו"ד מתפתח ומנביע מים לתוכו מתגדל התינוק שם לומד תורת-מים חיים מסוף העולם ועד סופו בכח אלו המים.

הגמרא בסנהדרין (צ"ח ?) משיבה על עתיד גורל הצדיקים , מה יהא עליהם?, - הם יעטו כנפיים וישוטו על פני המים , היינו על פני התה"ק ומכמני סודותיה.

המים, בכל מקום שהם , צורה וכמות נראים שאין בהם שינוי , חד גוניים. על היבשה נראים עצים צפרים, בנ"א, חיות. האדם יגיע לסוד העוף העף על פני המים . עוף גימט. = 156. יוסף= 156 . בזמן שעם ישראל אספו השלל מן המצרים הלך משה לחפש ארונו של יוסף שאמר בעת שיצאו ממצרים "והעליתם את עצמותי מזה "(בראשית, פרק נ', פסוקים כ"ד - כ"ה)..

בהגיע ישראל לשפת הים והמצרים אחריהם בחינת "יונתי בחגווי הסלע ", נץ מאחור ונחש מבפנים והיונה בתווך , ריפרפה נואשות בכנפיה , צעקה לבעל השובך שלה , כן צעקו ישראל ומרע"ה פנה לה' , דבר לא עזר . משה הציב ארונו של יוסף , הים ראה וינוס. יוסף יו"ד סוף , סוד הבקיעה של היו"ד הנחצית לשני הה"א . יו"ד העקב של יעקב אותה לקח עשו והחביא בעקבו ויעקב נטלה ונשאו לראשו , לי ראש – ישראל. יוסף שהוא היסוד, שקיבל מאביו יעקב והוא המשכו , צריך לבקוע את הסוף על מנת להתחיל התחלה חדשה . לידה, בריאה חדשה לעם ישראל.

הפרשה מסתיימת בענין עמלק שבא להתגר מלחמה ולקרר את ישראל . במלחמה זו כתוב שמשה הרים ידו וגבר ישראל . אל תקרא ידו אלא יו"ד . וכי ידו של משה עושה מלחמה ? מרע"ה יושב מבוקר עד ערב ואהרון וחור תומכים בידיו .

עמלק הוא נכד עשו שנולד מהשעטנז של ישמעאל ועשו. הוא לא בנוי נכון ושונא דעת האמת . עמלק רוצה שהיו"ד תחזור לעקב , להורידה מישראל

מ-ה -לי ראש, כפי שעשה סבו עשו.

כשנבקע הים – "חיל אחז יושבי פלשת אז נבהלו אלופי אדום" – אך לא עמלק. דוקא ראה בזה אתגר למלחמה. כאשר היו"ד בעקב לא מתפקד הראש, לא תיכון האמונה של עם ישראל . היו"ד עולה לראש רק מכח חום האמונה , "והיו ידיו אמונה" , חום עבודת ה'. היו"ד עולה עד הכתר בכח "עזה כמוות אהבה" . שאיפתו של עמלק להסיר היו"ד ממעלה ממקום ה לי-ראש על מנת לקררה מטה, בעקב . לחבל באמונה הקדושה ובקשר של עם ישראל עם הקב"ה.

כשאנו קוראים הפסוק " כי יד ה' על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור" – האם זה מנחם אותנו ? ה' הבטיח שימחה את זכר עמלק מתחת השמים , מדוע ממשיך מדור דור ? מלחמה זו פרטית להי"ת?

אומרת הגמרא , לדאבון לב, איננו מכירים את העמלק האמיתי , איננו מזהים אותו. פעם ניתן היה לזיהוי . שאול נתבקש למחות את עמלק ולא הצליח. חזר שוב בימי מרדכי, בשואה , בחיינו אנו , אוייבים מבית ומחוץ . אומר רבי אברהם בעל גליא רזא , אחד מתלמידי האר"י הק' : דע שרק מי שיהיה ממשפחת רם , אברהם, עמרם וכו' ינצל מהמלחמה האחרונה . יש רם של קדושה ויש רם של הצד האחר .

צד זה יוכחד עם כל העמלקים שבתוכנו והערב רב המקררים את האמונה . איך ניתן לזהותם ? - הסתכלו בפריצי הדור השונאים תלמידי חכמים תורה ומצוות , א"י ועם ישראל . אלה הם העמלקים .

מזה 2000 שנה שאנו בשינה , בגלות . כפי שה' הפיל תרדמה על האדם וניסר

(ראה הערות למושג נסירה מטה) את חוה ,

כן תהיה עתה נסירה של הנקבה מן הזכר, מן האחור באחור לפנים בפנים . הזכר בונה את הנקבה ע"י שנותן לה מוחין קדושים . הזכר, – הז"א יתחבר עם הנקבה , המלכות ,השכינה פב"פ ותקבל החב"ד . תהליך זה צריך להיתבצע בזהירות רבה ולכן הגאולה באה קמעא קמעא כי מעורר קנאת כל ההמנים והצוררים אותנו.

אילו שאון המוני ישראל במגרשים והאיצטדיונים לכדורים למיניהם היה עולה כצעקה לה' במקום – כבר היתה יכולה לבוא הגאולה . יה"ר שנגאל לאלתר בחסד וברחמים ותחזינה עינינו בשוב ה' את ציון באהבה אמן.

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלקים. עובד ע"י שי"ז

eXTReMe

eXTReMe Tracker