הרב המקובל שמעון דהן דהאן שליט"א HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita: *** פרשת וארא *** PARASHAT VA'ERA

עבור תרומות לעמותת זוהר הרקיע:

תרומה לעמותת זוהר ההרקיע

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita
הרב שמעון דהן (דהאן) שליט"א

יום חמישי, 22 בינואר 2009

*** פרשת וארא *** PARASHAT VA'ERA

Views

bs'd

"VA'ERA'' MP3 DOWNLOAD/LISTEN HERE

פרשת "וארא" להאזנה/הורדה לחץ כאן




2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בס"ד

אוי אוי אוי אוי
מה עשיתם שמתם את הקבצים של הרב הקדוש באתר עם פרסומות של שיא הטומאה
יש שם בחור ובחורה ערומים מאמריקן לייזר. ואחר כך יש שם פרסומת של נופש על חוף הים עם איזה שיקצה גויה בביקיני והחבר שלה בבגד ים.
אתם השתגעתם?????
חסר שרתים נקיים, מה קורה אתכם.
ה' ירחם עם ישראל כבר עבר את נ' שערי טומאה ולא מרגיש בכלל שהוא שוחה ברפש.
מה היה רע באתר הקודם? היה פשוט וטוב
ולא הכשיל את עם ישראל. אתם תקחו על עצמכם את כל העוונות של שמירת העיניים של אלפי גולשים?

אנונימי אמר/ה...

מה אנחנו יכולים לעשות ולהגיע לגאולה עם זכויות!!?
ואיזוהי הדרך הנפלאה להינצל מחבלי משיח?
שבת וארא התשסט
להלן דברים שנמסרו מכבוד החכם: עוּזִי עֶזְרָא מִזְרָחִי

מאת:הנחש דקדושה


"מירוץ חימוש" מתנהל בין התרופות האנטיביוטיות ובין החיידקים, שמצליחים לרכוש עמידות כנגדן. מי ינצח? בסיומה של מלחמת העולם השנייה עמדה האנושות בפני נשק שאיים למחות אותה כליל מעל פני האדמה - פצצת האטום. ולהבדיל: שנים מעטות קודם לכן, במהלך אותה מלחמה עצמה, נחשפו החיידקים גורמי המחלות (הפתוגניים) לנשק האנטיביוטיקה. רבים קיוו כי הוא יחסל מחלות כמו דלקת ריאות חיידקית, דלקת חיידקית של קרום המוח, אלח דם בעקבות לידה, פציעה או ניתוח, שחפת, עגבת, זיבה, דבר - מחלות שהפילו חללים אינספור במהלך ההיסטוריה, וגרמו סבל בל יתואר. אך בעוד שהשד הגרעיני עדיין כלוא והוא בגדר איום בלבד, הרי שמבקבוקי האנטיביוטיקה כבר חמק לו השד - עמידותם של החיידקים בפני אנטיביוטיקה. ולמה קוראת התופעה המוזרה הזאת של עמידות החיידקים כנגד נשק האנטיביוטיקה? איך זה שמהמתנה היפה ביותר במאה העשרים אנחנו הפכנו לנרדפים ע"י החיידקים? ההסבר העיקרי לעניין הוא כי על החולה לקחת את האנטיביוטיקה שלו לפרק זמן קצוב כמו עשרה ימים ומה שקורה שאדם חולה לדוגמא עם כאב גרון רץ לרופא שנותן לו אנטיביוטיקה ומצווה את החולה לקחת אותה שלוש פעמים ביום למשך עשרה ימים והינה החולה לאחר יומיים מרגיש יותר טוב וביום השלישי הוא מרגיש בריא לחלוטין והוא מפסיק לקחת את האנטיביוטיקה!! ואז מה קרה?בגוף של החולה היו X חיידקים שגרמו לו את המחלה. וכשהוא לקח את האנטיביוטיקה, הוא חיסל אחרי שלשה ימים 99 אחוז מהחיידקים בגוף והרגיש בריא והפסיק לקחת את האנטיביוטיקה. והאחוז של החיידקים החזקים ביותר לא נפגעו מהאנטיביוטיקה והחלו לפתח עמידות נגדה וככה התחלנו לקבל את הזן העמיד שעומד לחסל אותנו חיידקים בגודל של מקרונים שאנחנו אפילו לא מסוגלים לראות אותם, מפילים אדם ענק פי מיליארד מהחיידק!!! תארו לכם שאתם נאבקים במישהו בגובה של 250 ק"מ ורוחב של 100 ק"מ וזה עוד מתחת ליחס שבנינו לבין החיידקים, אתם הייתם מצליחים להפיל אחד כזה מרגליו? האם יש היגיון בדבר?
נמצאת לה מעצמה בסדר גודל עולמי עם מיטב הנשק והחיילים ויש לה גבול עם אנשים ללא כל שדרה כלכלית או צבאית. ואותה קבוצת אנשים במשך עשרות שנים מציקים וטובחים במעצמה הגדולה הזאת והמעצמה לא מצליחה להדביר אותם!!
כבר הבנתם מדובר בישראל מול הפלסטנאצים. אם נבדוק את העניין ונחפש בו היגיון או פיתרון לשאלה למה זה קורה לנו, לא נצליח למצוא תשובה!! הרי האדם מטבעו מחפש שקט ושלווה ולא משנה מאיזה לאום הוא. או היכן הוא גר. כי כל מעייניו זה להביא אוכל הביתה במינימום מאמץ!! לגור בבית יפה ולנסוע ברכב מפואר ולבלות ולעשות חיים בלשון העם. אם כן איך זה קורה שאנשים שניזונים ממך וכל חיותם היא ממך. והם מנסים לפגוע ביד שמאכילה אותם? ואיך היד החזקה שמאכילה אותם לא מסוגלת להם?
כשעשו את הסכמי אוסלו ואדריכלי המזרח התיכון החדש הביאו את הפושעים לכאן. ובאמת ותמים הם האמינו כי הם הולכים לבנות מזרח תיכון חדש. ולגבי האמונה שלהם אין לי ספק כמו שאין לי ספק לגבי איוולתם. אבל בואו נחזור לעניין והנה כשהחלו אוטובוסים להתפוצץ ורבין הכריז כי הימין מטיל אימה על העם כשהוא אומר כי מעזה יעופו טילים על ישראל, והעם ביקש מהממשלה להפסיק את הטבח באזרחים, מי שזוכר את הדיונים בקבינט והיועצים המשפטיים שלהם אם מותר לעשות מרדף חם אחרי מחבלים לתוך השטחים שנתנו לרוצחים מטוניס, זוכרים? והנה לאחר מכן כבר עשו מרדף חם והעולם קצף עלינו איך אנו מפירים הסכמים, אבל זה לא עוזר ועכשיו הם מתחילים לעבור מאבנים וסכינים לנשק חם, ואנחנו מגיבים טיפה יותר חזק. ושיא השיאים היה חיסול הנבל הנכה שאת שמו אני לא רוצה להעלות על הדף. וזה נחשב שיא השיאים!! מי האמין שיחסלו כזה בכיר? אבל זה לא עוזר ומתחילים לירות טילים על שדרות, ואנחנו במצעים פה ושם מנסים להתמודד עם הבעיה הזאת אבל זה לא עוזר, ומקוצר היריעה אני מקצר ומגיעים ל"תהדיה" עם המחבלא!! וכאן אני חייב להביא משפט שהבאתי אותו כבר כמה פעמים על הגדרת הנביא על ניסיונות השלום שלנו. ומדוע אני חוזר על המשפט זה כל הזמן כי דברי הנביא מהדהדים לי בראש כל הזמן כשאני חושב על מנהיגי העם המנסים לעשות שלום בכול הכוח. וכך אמר הנביא:
" לָכֵן שִׁמְעוּ דְבַר ה אַנְשֵׁי לָצוֹן מֹשְׁלֵי הָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלִָם: כִּי אֲמַרְתֶּם כָּרַתְנוּ בְרִית אֶת מָוֶת וְעִם שְׁאוֹל עָשִׂינוּ חֹזֶה שׁוֹט שׁוֹטֵף כִּי יַעֲבֹר לֹא יְבוֹאֵנוּ כִּי שַׂמְנוּ כָזָב מַחְסֵנוּ וּבַשֶּׁקֶר נִסְתָּרְנוּ": ישעיהו פרק כח פסוק יד (שימו לב לדבר מדהים שהפרק בישעיהו זה פרק כח פסוק יד ומה מדהים בכך? כי ביום כ"ח לחודש בשעה 14 נחתם ההסכם עם המחבלים הסכם אוסלו !!!) ומה אומר אונקלוס על הפסוק? "ארי אמרתון גזרנא קים עם קטולא ועם מחבלא" אתם חושבים לעשות שלום עם מחבלים!!! ואז מגיע ראש חודש טבת ובאופן מדהים מתחילה מלחמה בדיוק ביום שמציין הזוהר הקדוש ועם ישראל משתגע ופעם ראשונה פועל בצורה מדהימה מרסק מסגדים פוגע בראשי המחבלים בתוך בתיהם עם נשיהם וילדיהם (נכון שמתקשרים לפני כן שיצאו מהבית) ולכאורה ניצחון אדיר לעם ישראל אבל? זה נגמר ממש כמו אותו שהפסיק לקחת את האנטיביוטיקה כי חשב שהוא כבר בריא, וזוכרים מה קורה לחיידקים? כן הם מתחסנים וככה גם אויבינו. מפעם לפעם הם מתחזקים למרות המכות שחוטפים מאיתנו, וממש כמו החיידקים שהופכים להיות עמידים הם מסכנים את חיינו. ומה לדעתכם יקרה? כאן אני רוצה להביא לכם קטע מספר היום הרביעי לאחר ההתקפה (מומלץ לקרא!!) שכתב יהודי בשם עופר בינשטוק שמתאר מצב שבו ישראל מותקפת בשלוש פצצות אטום ובמדינת ישראל מוכרז משטר חרום צבאי ואלוף אחד פותח בהתכנסות בדברים: שלום לכל הנוכחים! מה שאומר כרגע משודר לכל הרשתות הצבאיות בצפון, לכל הכוחות שכונסו כרגע לשמוע את דבריי בכל היחידות הקשורות מכאן ועד מטולה בצפון, ראש הנקרה בצפון מערב, העיר חיפה, עוד כוחות צבאיים ומשטרתיים רבים נוספים ועוד אזרחים רבים, שחוברו למערכת הקשר הצבאית, כולל למערכות הגברה להמונים בערים. חיילים ואזרחים, לפני ארבעה ימים הותקפה מדינת ישראל ללא התגרות מצדה על-ידי אירן בהתקפה אטומית שמנתה שש פצצות אטום. שלוש מהפצצות נפלו על גוש דן, אחת על ירושלים, ושתיים על הכור הגרעיני בדימונה. במקביל נפתחה מכיוון סוריה התקפת טילים שמנתה אלפי טילים, חלקם קונבנציונאליים וחלקם כימיים וביולוגיים. כל הערים בצפון ועד נתניה נפגעו בהתקפת הטילים הזאת. כן נפתחה מכיוון סוריה מתקפה קרקעית גדולה. מלבנון הותקף צפון המדינה באלפי קטיושות וטילים. ממזרח, מירדן, הותקפה ישראל בטילים ורקטות ומכוחות קרקעיים. מהדרום החלה מצרים להעביר כוחות צבאיים רבים לתוך סיני המפורזת. בתוך הארץ קמה כל האוכלוסייה הערבית כגוף אחד, ומבצעת מרד אזרחי חמוש ואלים באמצעים טרור וגרילה ביישובים ובדרכים בהנהגתם של כמה שייחים ומנהיגי ציבור ערבים ישראלים. הלחימה היא כנגד כל היישובים היהודיים בגליל ובצפון. מהות הפגיעה האנושה, שגבתה ככל הנראה קרוב לשני מיליון קורבנות מתושבי מדינת ישראל ועוד מיליונים רבים שנפגעו בנוסף - למרות כל זאת בלילה שבין תשעה לעשרה לחודש נחת בארץ מטוסו של סגן ראש הממשלה, שבעצם כרגע הוא ראש הממשלה בפועל, ואתו הרמטכ"ל וחלק מאנשי המטה הכללי. הם נחתו בארץ, וכרגע
הם מנהלים למעשה את המדינה. כמה החלטות ראשונות כבר התקבלו על-ידי הממשל החדש. להלן ההודעה של ראש הממשלה. אני מקריא אותה כלשונה, ובמקביל היא מופצת לכל העולם: "ראשית, ביום שלמחרת ההתקפה האטומית על מדינת ישראל ב-8/10/09, כעשרים שעות בערך לאחר שהובהר המצב למשלחת החירום הישראלית שטסה לארצות-הברית, שבראשה היו סגן ראש הממשלה והרמטכ"ל, היה ברור לסגן ראש הממשלה, שהוא בעצם ראש הממשלה בפועל לנוכח הטרגדיה שפקדה את המדינה. החלטתו הראשונה, בהתייעצות עם הרמטכ"ל לאחר כעשרים שעות, הייתה להגיב במכה שנייה ומוחלטת - מכה גרעינית - על כל המדינות המעורבות בתקיפה כנגד מדינת ישראל ולשתקן לנצח: איראן, סוריה, לבנון וירדן. מדינות אלו הוכו מכה גרעינית בעשרות רבות של פצצות אטום ומימן, ולמעשה חדלו מלהתקיים". במדינת ישראל הוכרז משטר חירום צבאי. ניתנה בזה הוראה לכל ערביי הארץ להתפנות ממדינת ישראל עד 01/11/09. כל מי שלא יתפנה משטח מדינת ישראל ומשטחי יהודה ושומרון ועזה - דמו בראשו. מדינת ישראל תנהג בכל ערבי בכל שטח מדינת ישראל, כולל שטחי עזה ויהודה ושמרון, בכל אחד או אחת ללא יוצאים מן הכלל כלוחמים המאיימים על קיום המדינה". "כל השטחים הללו, כולל שטחי מדינת ישראל, יהיו נקיים מבני הלאום הערבי, כולל מוסלמים ונוצרים ובדואים, לא כולל דרוזים. כמו כן הוחלט על מדיניות "אין שבויים"! שימו לב מדובר כאן רק בתסריט אימה שלא יתקיים!! בזה אני בטוח כי יש מדרש מפורש על כך. כאן אני מביא את הקטע מהספר כדי להראות מתי ישראל תפעל כמו שצריך ללא עכבות!! והמדהים ביותר הוא כי אם היינו עושים 10 אחוז את מה שעשינו במלחמה האחרונה בעזה, עם תחילת הפרת ההסכמים עם הפושעים שהביאו לכאן האוסלואידים היינו חוסכים לעצמינו אלפים רבים של הרוגים ופצועים, חוסכים מיליארדים בנזקים הכלכליים שעשו לנו, ובכלל: אם היינו עושים אתמול מה שאנחנו עושים היום אזי מחרתיים היינו יושבים בשלווה!! תחשבו על המשפט המדהים הזה!! כי ראינו שאנחנו מפעילים בכל פעם עוצמה גדולה יותר ויותר אבל אף פעם לא השתמשנו באנטיביוטיקה במידה הרצויה. אם פעם פחדנו מלהיכנס לשטחים עכשיו אנחנו נכנסים ומרסקים אותם. ואנחנו כל פעם מעלים את הרף. אבל אף פעם הרף לא מועלה לרמה המתאימה לעצור את הטרוף שבו אנחנו נמצאים. אלא תמיד אנחנו מסיימים לפני גמר המלאכה. ודבר זה גורם החמרה כמו שראינו למעלה. ועוד אני רוצה לציין כי כל הניתוח הזה הוא רק עפ"י הראש החילוני שלא קשור לתורת ישראל ומאמין בה. וחושב שהכול זה מקרה!! כי ככה החילוני מנתח את הדברים. והוא מבין את האבסורד רק בטיעונים מסוג זה: במלחמה האחרונה החמס טען שהוא נלחם נגד הכיבוש. אך מדובר במצב אבסורדי. בגדה, שבה יש כיבוש, המצב טוב יותר. אין "התנגדות" או פעולות נגד ישראל. ודווקא כאן, בעזה, שכבר אין כיבוש ישראלי, ה"התנגדות" משתוללת. הם טוענים ששיחררו את עזה מהכיבוש, אז מדוע הם נלחמים בישראל מתוכה? התשובה היא, כי באמת כל מהלך העניינים הוא חלק מתכלית אלוקית שמובילה את הדברים לכך שעם ישראל יעצור, ויבין כי הדברים שקורים לנו הם מעבר להיגיון!! ואם כן עלינו לעשות משהו בנדון. ואלו הם הדברים : לשמור תורה ומצוות ולהתקרב לאבינו שבשמים. וכאן לאור שאלות שמפנים אלי יהודים ששואלים מה לעשות?. ואני משיב להם להתחיל לשמור תורה ומצוות, ואז הם משיבים כי זה קשה להם. ולכן הפעם אני רוצה לתת עוד פיתרון שיכול לתת מענה ועזרה לאחינו החילונים. ובעלי הבתים. שלא מצליחים לשבת וללמוד תורה. ידוע שביהדות אדם לא יכול לשלם כסף לחברו ולומר לו תניח תפילין עבורי, או תיטול לולב בשבילי. וכן על זה הדרך. אם כן מה יכול אדם שאין לו את האפשרות ללמוד לעשות?
מה אנחנו יכולים לעשות ולהגיע לגאולה עם זכויות!!??
שמעתי מהרב פנחס בלוי הי"ו כי במסכת זבחים דף יא עמוד ב כתוב: שמעון אחי עזריה אומר כו'. ומי שמכיר את הגמרא מבין מיד כי המשפט הזה מאוד מוזר, כי שמעון היה תנא ואילו אחיו עזריה לא היה בכלל מוכר אז למה מזכירים אותו במעלה גדולה מאחיו התנא? ובכלל בגמרא אנחנו רואים שם של תנא. ושם אביו אבל לא שם אחיו!! והנה תראו את התשובה המדהימה: ר' הונא ור' ירמיה אמרו בשם ר' חייא בר אבא עתיד הקדוש ב"ה לעשות צל וחופות לבעלי המצות אצל בני תורה בגן עדן ואית ליה ג' קריין חדא כי בצל החכמה בצל הכסף, (ישעיה נו) אשרי אנוש יעשה זאת והדין עץ חיים היא למחזיקים בה שמעון אחי עזריה אמר משמו והלא שמעון היה גדול מעזריה אלא ע"י שהיה עזריה עוסק בפרקמטיא (במסחר) ונותן בפיו של שמעון לפיכך נקרא הלכה על שמו, ודכוותה (דברים לג) ולזבולון אמר שמח זבולון בצאתך ויששכר באהליך ולא יששכר גדול היה מזבולון אלא ע"י שהיה זבולון מפרש מיישוב ועוסק בפרקמטיא ובא ונותן לתוך פיו של יששכר נותן לו שכר בעמלו. לפיכך נקרא הפסוק על שמו שנא' שמח זבולון בצאתך ויששכר באוהליך אמר רבי תנחומא כל מי שיוצא לדרך ואינו מכוון לבו למלחמה סוף שהוא נופל במלחמה. אבל שבטו של זבולון בין מתכוון בין שאינו מתכוון יוצאים למלחמה ונוצחין ויקרא רבה כה בקיצור מגלה לנו המדרש רעיון עצום ואומר מי שמחזיק תלמיד חכם זה נחשב לו כאילו הוא בעצמו ישב ולמד כל היום! הכלל הוא "עץ חיים למחזיקים בה" (כלומר תלמידי חכמים מחזיקים בעץ החיים = התורה ולומדים כל היום) ואילו החצי השני של המשפט הוא "ותומכיה מאושר" ומי אלו התומכים? אלו שמחזיקים תלמיד חכם מכספם אלו אכן זוכים כאילו הם ישבו ולמדו תורה ואף יותר מכך כי אם התלמיד החכם לא למד באותו יום אזי התומך מקבל שכר בכול מקרה!! ועוד במקום אחר בגמרא כי עזריה הזה שתמך באחיו זכה בבן בשם אלעזר בן עזריה שהיה נשיא בעם ישראל וכל זאת בזכות התמיכה של אביו בתלמיד חכם ומי מאיתנו לא יצטרך זכויות לגאולה הקרבה אלינו בצעדי ענק!!! ועוד עלינו לדעת כי כל הנבואות והסימנים הם לא תחליף לעבודת השם!! אלא רק תמרור אזהרה לפני שאנחנו מגיעים לצומת הגאולה ואם נגיע לצומת לא מוכנים אזי תהיה לנו תאונה קשה כי נגיע לשם בלי תורה ומצוות אז נהייה לצערי סופניים.
לכספת דלת שנפתחת
לפני הרבה שנים היו נכנסים שודדים לבנק ועם איומי נשק היו אומרים למנהל לפתוח את הכספת ולוקחים את הכסף. ואז שינו את המנגנון לכך שאם המנהל פותח את הכספת עכשיו היא תפתח רק לאחר 5 שעות לעשר דקות!! והנה אם מגיע הזמן שהכספת פתוחה ואף אחד לא יפתח את הדלת הרי שהיא לא תפתח ואחרי עשר דקות גם אם נרצה לפתוח זה יהיה מאוחר מדי!! ובדיוק על העיקרון הזה אנחנו עומדים!! בששת הימים כספת הגאולה נפתחה אבל במקום לפתוח אותה שרו "נאצר מחכה לרבין" והיום עכשיו אנחנו נמצאים בדיוק בזמן שמנעול דלת הגאולה פתוח וכל שעלינו לעשות זה לפתוח אותה!!!

eXTReMe

eXTReMe Tracker