הרב המקובל שמעון דהן דהאן שליט"א HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

עבור תרומות לעמותת זוהר הרקיע:

תרומה לעמותת זוהר ההרקיע

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita

HaRav HaMekubal Shimon Dahan Shlita
הרב שמעון דהן (דהאן) שליט"א

יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

ויגש - התש"ע - VA'YIGASH

Views
bs'd

'VA'YIGASH' MP3 DOWNLOAD HERE

LISTEN :

ויגש - התש"ע להאזנה ^^^

להורדה לחץ כאן

If you have problem with the built-in player press here

אם יש למישהו בעיות עם הנגן המובנה שילחץ כאן



בס"ד

רשמי דרשתו של הרב שמעון דהן שליט"א לפרשת ויגש תש"ע

הגישה, הויגש של יהודה , אין גישה אלא לתפילה ויש כאן כמה עניינים .

כל ירידת האחים למצרים צפונה במטרה האחת, לגלות את יוסף. העוד יוסף חי. כדי לגרום שיוסף יתגלה האחים מצרפים את בנימין , שעליו נאמר "נפשו קשורה בנפשו" של יעקב. בנימין הוא סוד הנפש . כשרחל אמרה ליעקב הבה לי בנים ואם אין מתה אנכי. כידוע הבעל מטביע רוחו בביאה ראשונה כמה צאצאים יהיו עם אשה זו. כשנולד יוסף למרות שידעה רחל שהוא צריך להיות בנה היחידי, קראה לו יוסף, שיוסיף ה' עוד בן אחד. כשכרעה ללדת אמרה לה המילדת יש לך כאן בן. האמא תמיד חשובה יותר מהוולד, ואם הוא מסכנה יש לו דין רודף ואת האמא מצילים . רחל ברוח קודשה, הביעה הסכמתה שמוכנה למסור נפשה בעד הילד ושהוא יוולד. וכצאת נפשה ממנה נכנסה בבנימין לכן נפשו קשורה בנפשו של יעקב כי בנימין היא בחינת רחל עבורו. זה היבט אחד .

אשה היא נפש, מלכות. הזכר הוא סוד הרוח . כשכתוב אלה תולדות יעקב יוסף : יעקב הוא גוף ויוסף הוא הברית, תוספת, ונחשבים כאחד. בנימין נחשב הנקבה של הברית . הזכר, הרוח הוא שמוריד השפע . יש מים דוכרין ומים נוקבין שנקראים מ"ד ומ"ן . ואכן אצל בנימין יש אותיות מן.

העלאת מים נוקבין , מ"ן , המה הרצונות, התפילות שמעלה כל נפש שהיא בחינת בנימין. יוסף, הזכר , מ"ד, הרוח, הוא מוריד השפע, היינו, הענות לתפילות ולבקשות .

מה שהאשים יוסף את האחים בגניבת הגביע שהיה באמתחת בנימין , גביע = גימט. פ"ו עם הכולל, אלהים. בחינת הדין כי בקשה, תפילה, רצון, נשקלים בדין , מעין מלחמה , האם זכאי להענות , אזי יענו הבקשות העולות מלמטה ככתוב בר"ה עלה אלהים בתרועה, ה' בקול שופר . אלהים עולה – מדת הדין . ה'-שם הויה , בקול שופר זה כבר הורדת השפע.

הגביע באמתחת בנימין מרמז גם על שלוש העולמות ג' בי"ע. העולמות האלה נמצאים מתחת לאצילות ונשלטים ע"י מידת אלהים . האחים והאבות, כולם מעולם האצילות ובנימין ירד לבי"ע בסוד אלהים כדי להעלות את התפלות שלנו .

בנימין כל כך היה קשור גם בנפשו של יוסף (יעקב ויוסף בחינת גוף אחד- ת"ת יסוד ) שקרא לבניו בשמות הקשורים בכמיהתו אליו . כלומר, שלא הפסיק להעלות מים נוקבין . לכן אמר יהודה ליוסף דע לך שיבולע לאבי אם לא תשיב את בנימין . כי במקום שעומד יעקב , אם אין לו מי שמעלה אליו התפלות, הוא לא יכול להוריד השפע , זה קיצו. אין לו בשביל מה לחיות .

ישנו מלאך ששואל יום יום את האדם אם רוצה לחיות ואם משיב שרוצה, שואל בשביל מה?, ללכת לעבודה, טוב תחיה. אדם אחר שלא עובד, שואלו אתה רוצה לחיות , אומר כן, מה תעשה, אלמד ואתפלל. נותן לו חיות. אפילו אדם מבקש לעשיית רע , גם כן נותנים לו לחיות. אם אדם קץ בחייו , משיב למלאך שנמאס לו , שואל אותו שלוש פעמים ואם עדין באותה תשובה, לוקחו. כל זמן שאדם רוצה לחיות – הוא יחיה .

יהודה, סוד המלכות, הנקבה, נעמד להתפלל לפני ה' והתפילה מתקיימת מול יוסף. התפלה תדיר צריכה לעבור דרך הצדיק, הוא יוסף היסוד, אשר כיעקב , מתווך כלפי שמיא.

תפלתו של יהודה היא כשל אדם שחשך עליו עולמו . ליהודה אחריות על בנימין . בנוסף לסיבות הנ"ל , כי בית המקדש עומד בחלק בנימין. יהודה הוא משיח , ואין לאחד קיום בלא השני. לכן צריך יהודה לפעול ולעורר את החיבור הזה .

הפרשה, פעולתה וסגולתה , שנרקמת בה הגלות והגאולה בו זמנית. מחד ירידה לגלות ומרגע שיורדים לגלות , כפי שהובא בפרשת וישב "זה בשקו זה בתעניתו , יהודה ירד, והקב"ה מכין את המשיח". עם ישראל, באם היו ממשיכים אורח חייהם אחרי מות יוסף כבחייו , לא היו מרגישים כלל את הגלות .


יום רביעי, 16 בדצמבר 2009

מקץ - התש"ע - MIKETZ

Views
bs'd

'MIKETZ' MP3 DOWNLOAD HERE

LISTEN :

מקץ - התש"ע להאזנה ^^^

להורדה לחץ כאן

If you have problem with the built-in player press here

אם יש למישהו בעיות עם הנגן המובנה שילחץ כאן

הרב שמעון דהן שליט"א

פרשת מקץ תש"ע

החלום ופו"ר

בכל הדתות בעולם ישנם אנשים רוחניים בדרגות שונות . כולם ואנו מחפשים אדם שיבוא עם דעת האמת ויפרט לנו את מה שהאלהים מדבר דרכו . הרבה אנשים מדברים עם הקב"ה ורק עם מעטים הוא משיח חזרה.

"מקץ שנתיים ימים חולם" ר"ת משיח. כאמור קץ-חי , פרושו שהחי, החיות, יגיע אחר הקץ שיש בו מוות. ככתוב ה' ממית ומחיה. מתי ? כאשר נגיע ל"אז היינו כחולמים" באלף השמיני של הקב"ה . כיום הננו באלף השביעי שבו שבת וינפש אחר שברא הקב"ה העולם בששת הימים. אנו חיים כיום באלף השביעי המתארך על פני 6000 שנה על מנת להשלים תקון העולם באשר הקב"ה את שלו כבר סיים ככתוב בראשית ב' ג' "ויברך אלהים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלהים ... לעשות" ! כלומר שיהא האדם ממשיך העשיה ... לעשות ! כיום עינינו נשואות ליום השמיני של הקב"ה אשר לנו יהיה בו שבת . "ויהי ביום השמיני", אומר רש"י הוא ר"ח ניסן שהקריבו במשכן. ומרמז ניסן על הגאולה , "כימי צאתך מארץ מצרים , אראנו נפלאות" יה"ר שיקיץ "הקץ" על ה- 6000 שנה .

מה הקשר בין הברכה בן פור"ת יוסף ובין הפריה והרביה והחלום ?

המצרים תיעבו את ישראל כי היו אוכלים צאן, בשר אלהיהם, לכן לא יכלו לשבת יחד עמם בסעודות , תועבה היא להם.

הגמרא במסכת ברכות בסדר החלומות כורכת גם את ענין הפו"ר אשר בעבורו נוצר העולם.

אם יש חיוב לפרות ולרבות כיצד רבי יהונתן בן עוזיאל ואחרים היו רווקים ? אלא שיש פו"ר במוחין למי שמייחד עצמו לה' , כמו נזיר לה' ונחשב כאילו הביא ילדים לעולם.

האחים באים למצרים לשבור לחם ויוסף מכנה אותם מרגלים , שבאו לעמוד על סוד המחיה במצרים, סוד צמיחת הזרעים . הגויים באו למצרים גם כן בשנות הרעב , ולאחר שמכרו כל רכושם ואדמתם בעד לחם. נתן להם יוסף " ה"א לכם זרע" לכו עבדו את האדמות שמכרתם לפרעה ובשכר זה תחיו.

כל דבר בעולמנו מתנהל עפ"י פריה ורביה , זכר ונקבה. יוסף הוא בחינת הזכר, יסוד, רוחניות עליונה . בנימין, בחינת הנקבה, התפילה . לצורך הפריה רוחנית ביניהם , אלץ יוסף את האחים להביא את בנימין אליו, ובחר לאסור את שמעון כבן ערובה. הוא סוד הבינה , ע"ש השמיעה. כאשר נאמר שהקב"ה שבת וינפש ביום השביעי , מה פשר שביתתו ? שמזווג זיווגים , היינו מחיה העולם בכל השטחים החל מהאויר שאנו נושמים ועד להמצאת עלה לנמלה לקיומה. דבר הנצרך לדבר אחר ונפגש בו - נקרא זיווג .

הזיווג קיים רק בעולמנו זה. בעולם התוהו הקודם לא היו זיווגים . בסוף פרשת וישלח כתוב על המלכים שמלכו בארץ אדום לפני מלוך מלך בישראל . מלכים אלו היו נקבות ולא היתה פריה ורביה בהן. איך אם כן רבתה הארץ שם? מכח רצונו וגזרתו של הקב"ה. המלכים הנ"ל הם סוד הכלים שלא יכלו לחבור ביניהם ולכן נחרב אותו עולם משום שלא היה בנוי בשלוש הקווים כבעולמנו חד"ר חסד דין רחמים .

משום שלוש הקווים הנ"ל היסוד חובר אלינו ומאפשר לנו לקיים פו"ר . נדבך עמוק נוסף בפרשה הוא חלק היסוד של יהודה במלכות, הנקראת מלכות פה והוא הדיבור עמו נפגש בעז"ה בפרשת ויגש .

לאחר לידת יהודה אמרה לאה עתה אודה את ה' , מדוע לא הודתה בבנים הקודמים ? כי המלכות היא סוף דרגת ה- חגת"ם ורק לאחר שהושלמה הקומה הודתה.

אנו כמהים ועורגים אל הנצח עת יתחברו הרוח עם החומר, זיווגם של מב"י ומב"ד שיהיו יחד לעץ אחד , לפני השמש ינון שמו , כאשר בימות משיח אלו הנשמה תוכל לצאת ולבוא בשליטתנו , בן 100 יקרא נער . כבר היו דברים מעולם שמקובלים ע"י פדיון נפש השיבו נשמת גוסס שרק עכשיו יצאה ועדין ריחפה מעל הגוף .

גם בפירות וירקות קיימת רוח ולעת"ל יהיה לנו המידע לשמרם באופן שלא ירקבו.

נשוב לעולם התוהו שם הבריות היו נקבות שלא פרו ורבו אלא תפקדו כזרעים נפרדים. בזרעים אין זכר ונקבה וכל גידולם מגזרתו ית' . עולם התוהו ובוהו היה מובנה מופרד זה מזה בצורה ישרה אחד על גבי השני .

עם זאת , קיים היה זכר של עולם התוהו הנקרא הדר , בארמית פרושו – "חוזר" . פלא פלאים עד היום יש לנו פירות שאנו קוראים להם פרי הדר והם בסוד המלך השמיני הנ"ל , היינו שתפקידו להחזיר את החיות . (ידוע כמה פרי הדר תורם לבריאות) הוא הנשוי היחיד שבא מהעולם הקדום . לאשתו קוראים מהיטבאל, היא ענין עולם התיקון . האותיות הראשונות של שמה מ"ה – 45 גימט. אדם . גילוי הזוג בעוה"ז היה לצורך תיקון עולם התוהו כאן . בעולם הקודם לא היה אדם אלא נקרא ז' קצוות כנגד ארבע רוחות השמים מעלה מטה ונקודה אמצעית .

שבע הקצוות הינם המוחין דקטנות , מוחין דאלהים , כשל ילד קטן שעד גיל 13 אינו מוליד. המוחין דקטנות הם שמונעים זאת, על דרך ורוח אלקים מרחפת , רפח – מת , טרם אפשרי חיות . רק כאשר מתגדל לשם הוויה , אזי יקרא מוחין דגדלות ויוכל לפרות ולרבות . משמע שבראשית ברא אלהים ! את העולם בסוד הקטנות , שבע קצוות בלא ראש ועתה אנו צריכים להשלים הראש ובכך נעשה מוליד.

טיפת ההולדת באה מהמוח . לחלום חלום טוב יתכן רק למי שיכנס עמוק לראשו וידחוק את האלהים בחינת שר המשקים שר האופים ושר הטבחים ויורידנו למטה אל רמת השתוקקות מועטה של הגוף אז תתגלה מידת ההויה שהיא תחילת האמונה והנבואה .

כל עוד לבנ"א דמיונות מהשרים הנ"ל –אלהים- אין בהם פו"ר במוחין והינם תדיר במעגל הדינים.

אדם גדול , איש חסד ורחמים יכול להשיג מידת ההויה.

איך יודעים שיוסף הגיע למדרגה זו ? כי יוסף הוא סוד הפו"ר , סוד הפרות, בן פור"ת , להפרות. החיטה גם היא גורמת לפו"ר , שהינה גימט. כ"ב אותיות שאין סוף להולדה מהן.

פרעה לא הבין את השפה הרוחנית של חלומו כי לא יכל לדחוק את האלהים , שלושת השרים, כאמור. מקסימום התעסק בכשפים . הגם שבפרעה יש אותיות פ"ר, מעין נגיעה בעולם הפו"ר יש לו . תפקידו לפרוע את הקליפה של היסוד (לאחר שמסירים הערלה מבצעים פריעה בברית מילה) , כך גילה את יוסף .

את מרע"ה פרעה לא הצליח "לפרוע" כי לא פתח פיו אפילו פעם אחת בפניו . אהרון הוא שהיה הדובר . מרע"ה הוא סוד הפו"ר הרוחני ע"י שהוריד את כ"ב האותיות. בגינו הננו מתעשרים בתורה ותפילה בעולם הרוחני.

עם ישראל הוא האלוקות של העוה"ז ובל נזלזל בעצמנו, בכוחותינו ובנשמה שלנו. רק לנו נשמה אלוקית ולאומה"ע נפש בהמית. כל מה שהקב"ה חפץ, הוא להתגלות בתוכנו .

עודד ז"ל: החיים שלך כמו התורה שלך , כמו האמונה שלך . כל מה שיש בעולם , יש בתורה בין טוב לבין מוטב . בחינת סם חיים או סם מוות.

מאחר והנשמה יודעת הרבה מעבר לאחיזתנו בזה העולם . עלינו להתגבר על העצלות והפחד ולגלותה.

מרע"ה היחיד בעולם שזכה לגלות את הי"ת .

אמר מרע"ה ליהושע שבא להודיעו שאלדד ומידד מתנבאים במחנה – השיב הלואי כולם יהיו נביאים ואינו חזון נפרץ !!!

עם של נביאים פרושו לראות את האלקות . תפקיד המשיח לגלות לנו את ההויה ב"ה . ואז נהיה כולנו בחינת נביאים.

הפו"ר זו מדרגה שמעל הצומח . הסברנו שהזרעים הינם מדרגת התוהו ובוהו אין בהם זכר ונקבה אלא נפרדים המתקיימים מאת הי"ת. ברמת החי קיימים זכר ונקבה על מנת לפרות . הדומם זה סוד האלקות המאיר ומחיה את העולם מבלי שנצרכת זיע או תנועה כלשהי.

לאחר שהתחברו הבהמות זב"ז בעולם התוהו, הוא נחרב נשבר ונפל אצלנו. בהמ"ה גימט. ב"ן – 52 בסוד העולם הקדום שנקרא ב"ן ואנו בנ"א צריכים לעשות ברור הבהמות .

תפקידנו להגיע לרמת האדם שנברא ביום הששי , על מנת לתקן את העולם הקדום . התיקון מתבצע ע"י המאכלים, בשר, דגים, פירות וירקות שהם תוצרי הצומח והחי מן עולם התוהו.

העולם מתקדם לעתיד בו יכלו, לשון כליון, בע"ח והצמחיה ונתקיים על מזון כמן שירד במדבר , עמר לגולגולת.

"לא טוב היות האדם לבדו בעולם" אמר ה' בכוונה שכל עוד קיים הלא טוב בעולם, יצטרך לבררו עד שיעבור מן העולם וישאר "הלבדו" " לב- דו" . כלומר שיוכל לחיות באופן שלא יהיה תלוי בשום חומר בעולם רק ע"י האמונה כפי שהיה במדבר עת ראינו עין בעין את הקב"ה. אנו עוברים עתה את ההכנה לכך . (האם מיעוט הגשמים מבשר זאת...) .

הפו"ר הוא פועל הגורם להתכללות, התחברות, גם של דבר והיפוכו. באופן זה נגיע לדרגת אלוקות . כי רק האלוקות עושה מאין , מאפס, מכלום – דבר כלשהו . מבלתי קיים קודם , לקיים בהמשך . ה' היה יחידי בעולם בטרם כל . כן הם בעל ואשה שקודם מצוות פו"ר – לא היה כל ילד בנמצא- גם הוריו הביאוהו מאין , מטיפת מוחין וביצית. הכל נוצר מרצון תחילה !

ההתרחשות הנ"ל לרוב מתבצעת טרם השינה ,שאחריה עולים נשמות הזוג לחפש את נשמת הילד שיצרו. כמובן שאין זה ברמת המודעות שלנו אך הוא שמסביר את האהבה חסרת הגבולות לצאצאינו בין שהילד בריא לבין שהילד ח"ו פגוע. כי הנשמות שהזדווגו , הן שבחרו דוקא בו להביאו לעולם .

מובא על בחור שחלה באזור הרביה ורופאו הודיע שלא יוכל להוליד. אחר תקופת מה חלם שראה פרחים צעירים שעלו ופרחו יפה . את החלום סיפר לכב' הרב והבטיחו שאשתו תלד בת ואכן כך היה .

פרח – אותיות רפ"ח - 288 ניצוצות שנפלו מעולם התוהו של הנקבות. כאשר יעקב אמר לבניו "רד"ו שמה ושיברו (ממצרים) משם ונחיה ולא נמות" בראשית מ"ב ב'. רד"ו הם 210 ניצוצות שירד יוסף לברר.

נותרו 78 ניצוצות לברר מאז יציא"מ שהם גימט. שלש הוויות , גם גימט. לחם, חלם, מלח וכו' הם עיקר הברורים שהגאולה תלויה בהם .

יוסף קרא לבנו אפרים מלשון פו"ר "כי הפרני ה' בארץ עניי" מקץ מ"א נ"ב ,. יוסף הוא לשון מוסיף .

מי שחולם הרבה חלומות רגועים ויפים הם אנשים טובי לב ואם גם לומדים הרבה תורה הינם בסוד היסוד, יכול הדבר להשפיע ולשגשג במציאות .

"שבע ילין בל יפקד רע" משלי י"ט כ"ג, אומר רבי זירא בברכות י"ד אל תקרא שבע אלא שבוע. אדם שאינו חולם שבעה ימים נקרא אדם רע .

לעתים רואים אנשים בשנתם ומראה פניהם מבועת. אלה חולמים חלומות רעים.

פרעה חלם חלומות רעים כי חשיבתו היתה רעה , הפרות הרזות אוכלות הדשנות.

אכילת בשר בערב שלא לסעודת שבת או מצוה מסבה חלומות בלתי נעימים .

יוסף ליכד את עם ישראל בסוד פו"ר ע"י מחשבותיו הזכות . בעצם הבאת אביו ואחיו למצרים הופרה העולם כולו.

טוב שאדם ירגיל עצמו למחשבות טובות , "לא לראות רע" , אפילו רואה רע . בכך יציל עצמו לעת שיראו לו את סרט חייו ... וישפוט שלא מדעתו ...

כאשר המחשבות טובות, גם אצל זקנים אפילו הם בודדים, הפוריות הרוחנית אינה חדלה. עאכו"כ כאשר הזוגות נפגשים בעולם העליון ודאי ממשיכים זיווגם הרוחני ובזה מתדמים לאלוקות.

בימים אלו צרים עלינו לנשל מעמנו חלקים מא"י בצורה נחשית ערמומית . השליטים שלנו שבויים בקליפה ונכנעים לה . מסירת השטחים נוגדת נתינתו של הקב"ה את הארץ לנו, ארץ זבת חלב ודבש . ישראל הם יסוד העולם ובכל מקומות גלותם גרמו להפרות/ לשגשג המדינה למעצמה כפי שיעקב פעל אצל לבן . ברגע שישראל שב לארצו מדינות אלו קורסות וחוזרות למדרגתן הבזויה. לישראל כח היסוד להפריח כל שממה .

יה"ר כשם שעשה הקב"ה ניסים בימים ההם כן נזכה להם בזמן הזה לבטחון השקט ושלוה לשבת בארצנו הקדושה לראות הקב"ה עין בעין בדרך ידיעת ה' והתכללות בא"ס. או"א

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלהים .

יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

וישב חנוכה - התש"ע - VAYESHEV

Views
bs'd

'VAYESHEV-CHANUKA' MP3 DOWNLOAD HERE

LISTEN :

וישב-חנוכה - התש"ע להאזנה ^^^

להורדה לחץ כאן

If you have problem with the built-in player press here

אם יש למישהו בעיות עם הנגן המובנה שילחץ כאן


בס"ד חנוכה תש"ע

הרב שמעון דהן שליט"א :

תהליך גילוי משיח לאור פרשת וישב .

בקבלה מסמל הוא"ו קצוות את הספירות חג"ת נה"י . כל עוד לא נולד יוסף , היה יעקב, רק ה"א – 5 קצוות , היינו, חמשה חסדים אשר התהוו מאמירת הקב"ה חמש פעמים "ויהי אור" במעשה בראשית. ה"א (5) הקצוות התכללו ונולד הששי , סוד יום הששי . על ימי הבריאה הקודמים לא נאמר יום הראשון, או יום השני אלא פשוט , ראשון, שני וכו'.

התכללות פרושה חיבור האחד עם השני. האחד נוטל את של זולתו , זולתו את שלו, ובכך נעשה זיווג .

מהתכללות ה"א הקצוות הנ"ל , התווסף ה"יסוד", הששי . לכך נתכוונה רחל באמרה בעת לידתו של יוסף , "יוסף לי ה' בן אחר" . כלומר , שהוא הנוסף, המשך ליעקב . ואין הכוונה כאן לבנימין . אלא באופן של "אלה תולדות יעקב יוסף".

בעקרון, כאשר חיי הבן והאב מתנהלים בקודים דומים , מורה הדבר שהבן הוא חלק מעצמות האב , עד כדי שיכולים להיות אפילו נשמה אחת המחולקת בשני גופים ואכן תלאות חיי יעקב וחיי יוסף היו זהים בעליל.

לאיזה צורך נולד הקצה הששי ? לצורך השבת ! כי השבת מקבלת רק דרך היסוד , המכיל כל ה- וא"ו הקצוות. השבת מתעברת ביסוד ונולד עוד שבוע . התכלית היא ההולדה.

אנו רואים אצל יהודה שגם הוא מזהה תכלית ההולדה ברדתו ליקח לו אשה ממנה יוולד המשיח . היא בת שוע ממנה נולד גם שלה / שילה . עד כי יבוא שילה . סוד המשיח.

התורה לא מגלה את שם בת שוע אך אפשר לבטא שמה גם כבת שבע . ולא בלתי מקרי הוא שבת שבע אשת דוד מכונית בת שוע בדברי הימים א פרק ג : "וְאֵלֶּה הָיוּ בְּנֵי דָּוִד אֲשֶׁר נוֹלַד לוֹ... בִּירוּשָׁלַיִם, שִׁמְּעָא וְשׁוֹבָב וְנָתַן וּשְׁלֹמֹה אַרְבָּעָה לְבַת שׁוּעַ בַּת עַמִיאֵל" . תרגום רב יוסף שם : בת שוע היא בת שבע בת אליעם . אליעם מתחלף עם עמיאל.

לביאת משיח דרוש ניצוץ נוסף המגיע מתמר . שכן, ביאת משיח היא תופעה של גילוי הדרגתי כבשרשרת , חוליה אחר חוליה . בכל פעם נחשפת חוליה נוספת בדרך להוצאתו מבית האסורים .

בתה"ק אין עונש כליאה בבית אסורים . אם שגג בורח לעיר מקלט וממשיך חייו המלאים שם. אם הזיד ואין לו לשלם נמכר לעבד אצל משפחה טובה על מנת שיעבוד ובשכר עבודתו יחזיר חובו . תוך כדי, הוא מתחנך אצלם וחוזר למוטב. לעומת זאת בצד האחר, העונש העיקרי הוא בית סוהר , היכן שנשללת כל אפשרות להיטיב.

משיח נמצא בשבי ! " עד מתי עוזך בשבי ותפארתך ביד צר" עפי מאחז״ל. (יומא ק״ט ע״ב).

רח"ו : אשתו של יהודה כנענית היתה , משמע יהודה התחתן עם הנחש, ארורה בת ארורים . ער-רע ואונן נולדו לפני שלה.

תמר בת כהן , אביה הינו שם , ילדה את פרץ וזרח המרמזים למשיח – בחינת פריצה וזריחה.

המשיח הוא זכר ונקבה . הפריצה תעשה מצד הנקבה שבו, אור הירח /מלכות, והזריחה מאור השמש / ז"א . פרץ וזרח גימט 585 , השופר = 586, בו יתקע משיח צדקנו ככתוב "תקע בשופר גדול לחרותנו" = גימט. מנצפ"ךX 2 = 560 . הופעת משיח תהא ע"י תקיעות שופר בסוד התכלית להוליד המוחין בעם ישראל והוא שיוציאנו לגאולה.

יוסף הוא גלגול קין. אופיו היה טו"ר כנחש שקינא לאדה"ר, כן קינא קין להבל . חוה נותרה עם זוהמת הנחש ונולד קין . לדאבוננו, טרם התנקנו מכך. בקנאתו הרג קין את הבל . אמר ה' לקין בראשית ד' ז': " "אם תיטיב שאת, לפתח חטאת רובץ" = ר"ת רחל ., "שאת" – אותיות "אשת". אם תטיב שאת, אם תחזור בתשובה , תבוא בגלגול עד שאשה תנסה להכשיל אותך , אשת פוטיפר (בספר הישר מופיע שמה , זליכה) , והיה אם תצליח לא לחטוא עמה , כתוצאה מכך יוולד המשיח.

מה שיוסף שפך דם הבל בעת שהיה קין , ביקשו אחיו לעשות לו ולבסוף שחטו עז והכתימו בגדיו להראות לאביו . יוסף נמכר ויצא לגלות. גלות מכפרת על רצח ועמד יוסף בנסיון אותה אשה .

יש ברור תחתון וברור עליון : מאחר שקין הרג את הבל וממנו היו צריכים לצאת אוכלוסין רבים בעולם , יוסף בתפקידו כמשביר במצרים , פרנס מליוני בנ"א .

פעולותיו של האדם מצביעים על גילגוליו הקודמים. מי שנטייתו ליתן הרבה צדקה למשל, חלילה גרם שיהיו הרבה עניים. הבאת ילדים רבים לעולם , יתכן וגרם לנפלים קודם וכיו"ב.

יוסף בורך ע"י אביו "בן פור"ת יוסף" , מהותו הוא הפריה והרביה בעולם , כן מעיד שמו , יוסף , מלשון מוסיף , להוליד. עם זאת הוא עומד בנסיון של אשה ודוקא אינו מוליד בנים רבים משלו אלא אחראי כאמור, על פרנסתם של רבים מעם ישראל והעולם משך שנים. יוסף עמד בנסיונות הקשים הללו.

סוד החלום – גימט. חנוכ"ה . יתכן ויש מי שתארו לעצמם שבלילה הנשמה יוצאת אך לא כן הוא . אם היתה יוצאת לא היתה שבה... דוקא בשינה הנשמה נכנסת עמוק יותר אל תוך המוח , שם נמצא העולם הרוחני ולא בחלל כלשהו כפי שאנשים מדמים . ככל שנכנסים עמוק יותר אל המוחין שם יותר אור וככל שיוצאים – חשוך . אדם שחולם נקרא אדם טוב . מי שאינו חולם נקרא אדם רע "שבע ילין בל יפקד רע " מסכת ברכות י"ד, אל תקרא שבע אלא שבוע . אם אדם לא חלם שבוע ימים חלום שזוכרו , נקרא רע. ה' מטיב עם האדם בזה שנותן לו לחלום . אם היה יודע לפתור החלום היתה המתנה מושלמת. מתנה זו ניתנה ליעקב (חלום הסולם , האבנים למראשותיו) ומסרה ליוסף לכן בעודו צעיר בבית אביו ידע לפתור חלומותיו .

כיצד חולמים ? כדרך שמתבצעת ההולדה , מאברי הרביה עולה הנשמה עד הגרון דרך מעבר שלושת השרים שר המשקים שר האופים ושר הטבחים . הם נקראים מוחין דקטנות סוד שכ"ם=360. המוחין דקטנות גורמים לחלימה דבר המסביר מדוע הלכו האחים לרעות צאן אביהם בשכם שהיו בקטנות מוחין לעומת יוסף שהיה בגדלות מוחין. באם האדם מתגבר על המוחין דקטנות , אזי הנשמה , לאחר שעברה את שלושת השרים הנ"ל בדרכה לכיוון המוח , בהגיעה לגובה השפתיים החתומות הן משמיעות קול בקיעת אויר "פה" (פק) ובזה נכנסת לפנים עומק המח שם מתעדנת עד כדי יכולת השגת נבואה .

להשגת מוחין והתקדמות , באם נדמה לאדם שלא הולך לו ומזלו "חסום" ... יפתח וירשום את צרופי שמו הפרטי על כל אופני צרופיו וישים בארנקו כפי שמובא בספר יצירה ששלוש אותיות בונות 18 צרופי אותיות ( שש מילים) , ארבע אותיות – בונות ששים וארבע צרופי אותיות ,(שש עשרה מילים) חמש אותיות בונות – 125 צרופי אותיות (עשרים וחמש מילים) וכן הלאה . אם יעשה כן , מזלו יאיר ויצמח בהדרגה. יכול לקחת גם חודש , חודשיים . רק צריך לכתוב את כל צרופי השם . אם אדם נקרא בשתי שמות יעשה בשניהם.

השם "אלהים" (המורה על דין) X צרופי אותיותיו X 3 כנגד חד"ר- חסד דין רחמים, הוא סוד ענין שכם , שם מקום הדין הקשה והמועד. שם נעשה דין בגין דינה שם גם הורד יוסף לבור . שם ירבעם מזרע יוסף פילג את עם ישראל במונעו לעלותם לרגל לירושלים כאשר ריבץ במות בעגלים .

שואלת הגמרא מהי חנוכה : " ויסעו ויחנו בחשמונה" ! סוד החשמונאים . חנוכה החל אצל יעקב אבינו עוד כאשר יצק שמן על האבן שהתכנסה למראשותיו ולאחר מכן הוציא נשמות ישראל מלבן והעבירם בנח"ל יב"ק - סוד הויה , אקיה , אדנות . אנו, הדור האחרון, סוד נשמות הפכים הקטנים שכמעט נשכחו ואותם חזר יעקב לקחת .

היצה"ר יודע שכל עוד חלק מעם ישראל חי וקיים, הננו נחשבים כשמני המנורה המביאים אור לעולם ,- גם לו יש חיים . אנו כביכול בני ערובה שלו . עם זאת , מטרתו הבלעדית לטמא את נשמותינו.

במצב הפוליטי של התקופה האחרונה , כל אומה"ע חוברים אל הס"מ הלז לעטות עלינו השפעתם הרעה בכל אתר ובלבד שיפגם הברית.

רעה חולה נוספת שחדרה לביתנו הן העוזרות הנכריות אשר בישולן הוא איסור מוחלט , מה שאומר , שנזקי הרוע פושטים כיום בכל בית . הימצאותם הנוכחית באה כדי לטמא הדור האחרון .

ההנהגה המקומית והעולמית , טחו עיניהם מראות כיצד מובילים העולם להרס וחורבן . במקומותינו במיוחד, נוקטים בדרכים לסמא הצבור . "מאמצים אלה" , לדאבון לב נורא, אינם לריק ור"ל מלחמת עולם שלישית בפתח.

נראה שמלחמת עולם ראשונה היתה כנגד חורבן בית ראשון, מלחמת עולם שניה כנגד בית שני . מאחר ועומד להיכון הבית השלישי לעד בב"א , יוקדם לו סדר תקון עוצמתי מתאים שיכשיר וינקה את העולם על מנת שיהיה ראוי לו .

הראשונים ללקות יהיו האומות המייצרות , סוחרות ומפיצות את מירב הנשק הקטלני ביותר בעולם . אין פניהן לשלום . כל ארסנל זרע הפחד הקיים בעולם, האטום , מכוון להשמדה נגדנו. טרם נואלו להשכיל שלא ניתן לחסלנו . עצתם, עצת פרעה המן והיטלר ימ"ש.

בחנוכה יורד כח האור עד מתחת לעשרה טפחים , אלי טומאת הגויים להכניעם ולהשפילם , שם נמצאת גם רחל המבכה והלוחמת מלחמותינו . כפי שפעלנו נגד היוונים , כן בעזרתו ית' יעמוד לנו כוחנו בזכות האבות והאמהות להאיר את ישר – אל .

סגולה בחנוכה לכוון את שם המלאך טפטפיה , השומר כל השנה והעוזר להשיב את טיפות הקדושה שנפלו לצד האחר.

נח"ל – להדליק נר חנוכה , טוב שיכוונו האמהות המניקות , כי הוא שם המלאך הנותן שפע הזנה לתינוק .

חג החנוכה הוא סוד הולדת הנשמה כתינוק חדש .יה"ר שיקויים בנו והיינו כחדשים קדושים לה' או"א .

השבח לבורא עולם איש שחו אחריו ה' הוא האלהים.


eXTReMe

eXTReMe Tracker